اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

خلأهای کتابخوانی آوج برطرف شود

امام جمعه شهرستان آوج بر ضرورت رفع کمبودهای فرهنگی و خلأهای کتابخوانی در این شهرستان تأکید کرد.

خلأهای کتابخوانی آوج برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه مشارکت شهیدآباد اظهار داشت: ترویج کتابخوانی از سوی مربیان مدارس به نوجوانان و جوانان امری ضروریست چراکه جامعه کنونی از فقر فرهنگی رنج برده است.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام به مطالعه و تعمیق کتب دینی ابراز داشت: آنچه مورد اهمیت است اصل توجه جدی شهروندان به کتاب و کتابخوانی است که متأسفانه با بروز شبکه‌های اینترنتی و ماهواره زمینه گسترش کتابخوانی مهیا نشده است.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به ضرورت رفع کمبودهای فرهنگی و خلأهای کتابخوانی در این شهرستان تصریح کرد: از مسئولان این امر در استان انتظار می‌رود تا ضمن توجه به نقاط ضعف‌، زمینه آشنایی و بهره‌برداری آحاد شهروندان از فرهنگ کتابخوانی را مهیا کرده و در این راستا تلاش کنند.

هاشمی با بیان اینکه رشد کتابخوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: هیچ ملتی بدون توجه به امر کتاب و کتابخوانی به شاخص‎های توسعه دست‎ نمی‌یابد و توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه‎ای مطلوب نمی‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی این است که با نهادینه کردن عادت به مطالعه، در همه تفکرات، اندیشه‌ها و دل‌ها اقدام به همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی می‌کند تا مطالعه در جامعه استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول