اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

فرماندار پلدختر گفت: نقش کتاب در گسترش معرفت بشری بی‌بدیل است، بنابر این کتابخوانی باید به یک نیاز همیشگی تبدیل شود و فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

 فریدون رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با بیان اینکه جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می‌یابد که مطالعه، کار روزانه‌اش باشد، افزود: از راهکار‌های مهم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تامین زیر‌ساخت‌ها و توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی است و هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج کتابخوانی است.

وی کتاب را  منبع عظیمی برای افراد طالب علم و حقیقت دانست، گفت: دین  اسلام با کتاب و کتابت عجین شده و به اندازه لازم به امر کتاب و کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش، تشویق و ترغیب کرده و قرآن کریم معجزه این دین الهی است.

رشیدی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود، افزود: امروزه یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی سرانه مطالعه کتاب در کشورهاست، بنابر این باید تلاش کرد، با برنامه‌های ابتکاری و فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان کشور را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داد.

وی ارتقای فرهنگ مطالعه موجب پوپایی جامعه می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه چیزی که در بین برنامه‌های نوجوانان و جوانان مغفور مانده بحث کتاب و کتابخوانی است که باید با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی را در بین اقشار مختلف مردم اشاعه داد.

رشیدی کتاب را انتقال دهنده علم و دانش و تمدن‌ساز دانست و افزود: تجهیز کتابخانه‌ها به امکانات روز که از این مراکز به عنوان مرجع فرهنگی یاد می‌شود، موجب افزایش علاقمندی به مطالعه بین مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب بهترین هدیه است و برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدا کتاب در جامعه باید تبلیغات مناسب انجام شود.

فرماندار پلدختر ترویج کتابخوانی را از ضروری‌ترین اهداف فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان دانست و گفت: ترویج کتابخوانی بهترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی موجب ارتقای علمی می‌شود، افزود: سرانه کتابخوانی مطلوب نیست و فضای محدود کتابخانه‌ها در شهرستان پلدختر پاسخگوی نیاز مخاطبان نیست که باید تلاش کنیم، تا میزان سرانه مطالعه کتاب در سطح شهرستان افزایش یابد.

فرماندار پلدختر بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان تاکید و تصریح کرد: نقش مطالعه در رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی،سیاسی و آموزشی شهرستان نقش بسیار پررنگی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت کتاب برای بالابردن آگاهی و شناخت از دین استفاده شود، گفت: ایران به عنوان یکی از گهواره‌های تمدن در جهان شناخته شده  و دانشمندان فرزانه و نام‌آور ایرانی چون ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، فارابی، خوارزمی ... و شاعران برجسته‌ای چون سعدی، حافظ، فردوسی، مولوی ...در  مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ ایران زمین را همه جهانیان به خوبی می‌شناسند،.

رشیدی آسیب‌های اجتماعی با افزایش کتابخانه‌ها کاهش می‌یابد، افزود: مقام معظم رهبری  شخصیتی است، فرهنگی و اهل قلم که بارها فرموده‌اند، علی رغم گرفتاری‌های کاری هرگز از کتاب منفک نشده‌ام.

فرماندار پلدختر گفت: تداوم فرآیند توسعه کشور منوط به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و با توجه به پیشرفت علم و فرهنگ و فناوری لازم است، مردم بیش از پیش با کتاب انس و الفت گیرند.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول