اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع):

رزمایش الی‌ بیت‌المقدس قشم در منطقه‌ای با وسعت 10 کیلومتر مربع برگزار شد

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) گفت: رزمایش الی‌ بیت‌المقدس قشم در منطقه‌ای با وسعت 10 کیلومتر مربع برگزار شد.

رزمایش الی‌ بیت‌المقدس قشم در منطقه‌ای با وسعت 10 کیلومتر مربع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم سرهنگ بهادر معنوی چهارشنبه شب در حاشیه بخش پایانی رزمایش بسیجیان سپاه قشم اظهار داشت: این ماموریت در قالب سه گردان، در زمینه دفاع از ساحل، رعایت اصول پدافند غیر عامل، دفاع از ضد هلی‌برد، ضد اغتشاش و مقابله با نا آرامی‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه، رزمایش الی بیت المقدس بسیجیان شهرستان قشم در منطقه‌ای با وسعت حدود 10 کیلومتر برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش همزمان در 9 استان دیگر کشور نیز برگزار شد.

این مسئول بیان داشت: نقطه عطف رزمایش امسال این بود که در مقابل دیدگان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا اجرا شد که با دیدن لبخند مبارک ایشان باعث شد خستگی رزمایش از تن بسیجیان خارج گردد.

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) اظهار داشت: ماموریت‌های این رزمایش در هر استان با توجه به شرایط منطقه به صورت مردم یاری، امنیتی و دفاعی است که در هرمزگان و گردان‌های بیت المقدس در قشم، ماموریت دفاعی شامل کندن خندق، احداث کانال، احداث مواضع امن و اجرای پدافند غیر عامل اجرا شده است.

سرهنگ معنوی تصریح کرد: در این عملیات بسیجیان به سمت دشمن فرضی که از دریا قصد ورود به خاک کشور را داشت با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سبک همراه با اصل غافلگیری و استتار در مقابل دشمن فرضی مقابله کردند.

وی اضافه کرد: رزمایش در روز اول شامل تمرین، فراخوانی، آموزش، استقرار نیروها نسبت به ماموریت و در روز دوم اجرای رزمایش انجام شد.

معاون سپاه امام سجاد (ع) تاکید کرد: حفظ آمادگی و توان رزمی بسیجیان برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی دشمن، سنجش و ارتقای رزمی نیروهای بسیجی، ارتقای آمادگی جسمانی، مقابله با جنگ روانی دشمن با اجرای تاکتیک‌های دفاع، کمک به دستگاه‌های امدادی و عملیات تاخت از اهداف برگزاری این رزمایش بود.

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) خاطر نشان کرد: این رزمایش در جهت نشان دادن قدرت ایران اسلامی به دشمنان و سران استکبار برگزار شد تا به آنها اعلام کنیم با حضور بسیجیان همیشه در صحنه خلیج فارس گورستان دشمنان ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/88001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول