اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور چندین هزار نفر عزادار

آیین شام غریبان در آستانه سید مظفر قشم برگزار شد

مراسم شام غریبان در شهرستان قشم سالی دو مرتبه در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و امام رضا (ع) در آستانه سید مظفر برگزار می‌شود.

آیین شام غریبان در آستانه سید مظفر قشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مردم ولایتمدار شهرستان قشم امشب با برپایى خیمه‌ها و روشن کردن شمع و توزیع نذورات و شرکت در مراسم سینه‌زنى و نوحه‌خوانى یاد اسراى قیام خونین کربلا را گرامى داشتند.

مردم مؤمن شهرستان قشم بعد از برپایی 10 شب و روز مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا عصر امروز نیز همزمان با عصر عاشورای حسینی به یاد بی‌پناهی و غربت اهل بیت (ع) مراسم خیمه سوزانی و سوزاندن خیمه‌های اهل بیت (ع) را به صورت نمادین برگزار کردند و بر غربت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش گریستند.

شرکت‌کنندگان در حالی که اشعاری مانند شب عاشورا است، امشب یا شام غریبان حسین (ع) عالم هستی شده سر در گریبان حسین، یا حسین (ع)، یا حسین (ع) وارد آستانه سید مظفر محل برگزاری شام غریبان امام حسین (ع) شدند و به یاد شهادت مظلومانه شهدای کربلا، خیمه‌ها و دل‌های سوخته زنان، فرزندان، خاندان و اصحاب آن حضرت عزاداری کردند.

مراسم شام غریبان سالی دو مرتبه در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و امام رضا (ع) در آستانه سید مظفر شهر قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ذ20/پ3003
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول