اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

ولایت خط قرمز بسیجیان است/ افتخار بسیج و سپاه به مردم‌داری و مردم‌یاری آن است

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ولایت خط قرمز بسیجیان است، گفت: افتخار بسیج و سپاه به مردم‌داری و مردم‌یاری آن است.

ولایت خط قرمز بسیجیان است/ افتخار بسیج و سپاه به مردم‌داری و مردم‌یاری آن است

به گزار ش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مردمداری و مردم‌یاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مدال افتخار بسیج است که از بدو تاسیس این نهاد با آن همراه بوده است، اظهار کرد: بسیج همواره در طول تاریخ پس از انقلاب در تمام صحنه‌ها اعم از دوران دفاع مقدس، سازندگی و کمک به عمران و آبادانی کشور در صف اول بوده و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به برکت وجود سرمایه‌های ارزشمند دفاع مقدس و دلیرمردان جان‌برکف سپاه اسلام، نیروی بازدارنده فوق‌العاده در نظام اسلامی وجود دارد که مانع هر نوع تهدید نظامی جدی است، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همه راه‌های ممکن برای ناکارآمد کردن نظام جمهوری اسلامی را تجربه کرده‌اند و به نتیجه رسیده‌اند که از طریق تهدیدات سخت نظامی قادر به شکست جمهوری اسلامی نیستند اما در تلاش هستند که با استفاده از ابزارها، رسانه‌ها و شیوه‌های تهدیدات نرم، جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

سردار کریمیان داشتن بصیرت کافی و تقویت آمادگی‌های لازم و همچنین ارتقای سطح معنویت را از شرایط لازم برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان دانست و اظهار امیدواری کرد که بسیجیان عرصه‌های نبرد نرم نیز همچون دوران دفاع مقدس به خوبی بتوانند نقش‌آفرینی کرده حماسه‌های ماندگار بیافرینند.

وی با بیان این که دشمن اصلی استکبار با انقلاب اسلامی استکبارستیزی انقلاب است، گفت: بر همین اساس با پیروزی انقلاب با انواع فشارها، تهدیدها و جنگ تحمیلی به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاست.

کریمیان با اشاره به این که جنگ تحمیلی، جنگ بین عراق و ایران نبود بلکه جنگ 44 کشور دنیا با انقلاب بود افزود: اما اشتباه مهم استکبار محاسبه نکردن حضور و ظهور مردم در دفاع از کشور بود.

وی نقش بسیج را در قالب فعال بدنه ملت یکی از نکات مهم و تعیین کننده در دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: بسیجیان از اقصی نقاط کشور مسیرهای چند صد کیلومتری را برای دفاع از مرزهای اسلامی‌مان طی کردند تا وجبی از خاک ایران دست دشمن نیفتد.

عسکر کریمیان نقش بسیج را در عرصه کنونی و در مقابله با تهدیدات نرم دشمن نیز مهم برشمرد و بیان کرد: بسیج با بصیرت و ولایت‌مداری خود در همه عرصه‌ها حضور خود را نشان داده و در جنگ نرم نیز نقشی فعال دارد.

وی قدرت بازدارندگی انقلاب را در برهه کنونی از مهمترین نکات در عرصه ملی و بین المللی نام برد و خاطر نشان کرد: شاخص بالای قدرت بازدارندگی انقلاب و ایران است که استکبار همه قدرت خود را برای شکست آن می‌گذارد.

فرمانده سپاه عاشورا حفظ و صیانت از دستاوردها و قدرت بازدارندگی انقلاب را وظیفه ذاتی سپاه و بسیج عنوان کرد و گفت: سپاه و بسیج با خدامحوری، ولایت مداری و تکلیف‌مداری و اخلاص که شاخصه اصلی بسیجیان است مقاومت خود را در برابر دشمن حتی در فراسوی مرزها نشان می‌دهد.‌

وی گفت: بسیجیان همیشه خود را خادم کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی دانسته و با اخلاص، توکل، توسل و دوراندیشی در صحنه‌های مختلف حاضر شده‌اند که این ویژگی همچنان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ادامه دارد.

سردار کریمیان با تاکید بر اینکه خدامحوری و تکلیف مداری شاخصه اصلی و مهم بسیجیان است، یادآوری کرد: بسیجی بودن به هیچ عنوان با کارت و لباس خاص شناخته نمی‌شود و به فرموده رهبری هر کس در هر جای جهان اسلام برای انقلاب و اسلامی دلسوزی کند به واقع در لباس بسیجی است.

کریمیان با تاکید بر دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن ستیزی توسط بسیجیان گفت: این سه خصیصه برای تداوم اقدامات ارزشی و انقلابی بسیج بسیار لازم و ضروری است و هر کدام مکمل دیگری است چراکه در دوران پس از انقلاب تجربه‌هایی را سراغ داریم که به رغم دشمن‌شناسی از دشمن‌ستیزی عاجز ماندند.

وی تداوم تفکر بسیجی در دوران پس از دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: حاکمیت این تفکر در دوران سازندگی منجر به عمران و آبادانی نسبی کشور شد و اکنون نیز برای دستیابی به قله‌های رفیع پیشرفت باید تفکر بسیجی تفکر قالب باشد.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: با پشتیبانی و رهنمودهای مقام عظمای ولایت که همواره از تفکر و کار ارزشمند بسیج حمایت کرده‌اند، امروز هیچ عرصه‌ای وجود ندارد که بسیج در آنجا حضور نداشته باشد.

سردار کریمیان اظهار کرد: بسیج مولود انقلاب اسلامی و تفکر ارزشند امام بزرگوار است که با همراهی این تفکر با انقلاب اسلامی دنیا در چند دهه اخیر تحولات چشمگیری را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بر مبنای قانون اساسی وظیفه ذاتی سپاه و بسیج است، اظهار کرد: رصد جریان‌های کشور در همه ابعاد جزو وظایف ذاتی سپاه و بسیج است.

سردار کریمیان تصریح کرد: بسیجی از افراط و تفریط پرهیز کرده و تابع محض ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو خطوط قرمز کشور است، گفت: هر جریان یا گروهی که نیت ورود به این خطوط قرمز را داشته باشد باید از روی خون سپاهیان و بسیجیان جان بر کف بگذرد.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول