اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی هرمزگان در گفت‌وگو با فارس:

ارتقای جایگاه شوراهای استانی در حد یک پارلمان قدرتمند باید مورد توجه باشد

رئیس شورای عالی هرمزگان گفت: ارتقای جایگاه شورای استان به جایگاه واقعی خود که در قانون اساسی تشریح شده است یکی از اهدافی است که باید در هرمزگان مورد توجه قرار گیرد.

ارتقای جایگاه شوراهای استانی در حد یک پارلمان قدرتمند باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان منصور فرهادی عضو شورای عالی هرمزگان است که به تازگی به عنوان رئیس این شورا نیز انتخاب شده است.

وی در انتخابات خرداد 92 کاندیدای شورای شهر رودان شد و با 6 هزار رای وارد شورای شهر شد و در آنجا نیز به عنوان عضو شورای شهرستان رودان برگزیده و در جلسه شورای شهرستان به عنوان نماینده شهرستان رودان در شورای عالی استان هرمزگان انتخاب شد.

فرهادی در همین راستا در گفت‌وگویی با فارس از برنامه‌ها و اهداف خود می‌گوید.

فارس: جناب آقای فرهادی بفرمائید چه انگیزه‌ای موجب شد تا کاندیدای ریاست شورای اسلامی استان هرمزگان شوید؟

فرهادی: حقیقت امر آن است که بنده برنامه‌های متعددی برای پیشرفت علمی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی استان هرمزگان در ذهن داشتم که اجرای آن‌ها مستلزم حضور در این منصب بود که خداوند متعال کمک کرد و نظر مثبت اعضای شورای استان نیز زمینه ساز این مقوله گردید حال امیدوارم همراهی مردم و مسئولان ارشد استان زمینه ساز اجرای این برنامه‌ها شود.

فارس: تعداد آرای شما در انتخابات شورای شهر رودان چقدر بود؟

فرهادی: بنده با حدود 6 هزار رای در شهر رودان موفق به کسب رتبه نخست شدم که برای بنده از الطاف الهی بود.

فارس: از اینکه به عنوان رئیس انتخاب شدید چه حسی دارید؟

فرهادی: واضح‌ترین احساسی که بنده دارم سنگینی بار این مسئولیت خطیر است زیرا مردم یک استان به بنده اعتماد کرده‌اند که در این جایگاه قرار گیرم امیدوارم خداوند به بنده توفیق دهد که متواضعانه و مقتدرانه پیگیر مطالبات مردم و پیشرفت استان باشم و قطعا به حول و قوه الهی هیچ عاملی بنده را از این هدف بزرگ دور نمی‌کند.

فارس: مهمترین برنامه‌هایی که در شورا دارید چیست؟

فرهادی: لازم به ذکر است که کار شورایی کار تیمی است که حاصل اندیشه و تلاش همه اعضای شورای استان است اما در عین حال بنده چند برنامه کلان برای این ارگان مهم در نظر دارم که عبارت است از بازدید مستمر از شوراهای شهرستان‌ها که به مسائل و مشکلات شهرستان‌ها اشراف پیدا کنیم و از طریق شورای استان و مدیران ارشد استانی پیگیر مسائل مردم باشیم و در مواردی که ضروری است آنها را در شورای اداری استان مطرح کنیم.

ارتقای جایگاه شورای استان به جایگاه واقعی خود که در قانون اساسی تشریح شده است. واقعیت امر آن است که طبق قانون اساسی شورای استان بسیار نهاد قدرتمندی است اما بنا به دلایل مختلف این جایگاه در استان تبیین نشده است. بنده معتقدم شورای استان یک پارلمان استانی است که باید مصوبات آن توسط تمامی دستگاه‌های استان اجرا شود.

یکی دیگر از برنامه‌های مهم توجه ویژه به جذب اعتبارات از مرکز است. در این زمینه باید با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی برقرار کنیم و پیگیر مطالبات مردم باشیم.

فارس: به نظر شما مهمترین وظیفه شورای استان چیست؟

فرهادی: به نظر بنده مهمترین وظیفه شورای استان بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و پیگیری برای حل آن‌ها از چارچوب قانونی است که یکی از این طرق ارسال مصوبات به شورای عالی استان‌ها در تهران و نهایتا ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

همچنین راه حل قانونی دیگر پیگیری از طریق تعامل با استانداری و طرح در شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان توسط رئیس شورا است.

فارس: نظرتان در مورد جو جدید علمی و فرهنگی استان چیست؟

فرهادی: بنده سال‌ها در حوزه علمی در استان و کشوری سابقه فعالیت حرفه‌ای دارم و اکنون معتقدم که نسبت به گذشته جو علمی خوبی در استان ایجاد شده اما کافی نیست به نظرم در این سال‌ها حمایت لازم و کافی از پژوهشگران و محققان صورت نگرفته است.

در حوزه فرهنگی نیز اوضاع تقریبا به همین منوال است یعنی آن توجه لازم به هنرمندان و فعالان عرصه هنری صورت نگرفته است که به نظر بنده بخشی از آن به دلیل کمبود اعتبارات است اما قسمت چشمگیرتر و مورد گلایه هنرمندان عدم توجه به فعالان این عرصه است.

فارس: برگزاری همایش‌های مختلف چقدر می‌تواند در پیشرفت استان تاثیرگذار باشد؟

فرهادی: سئوال جالب و مهمی است، بنده توجه ویژه‌ایی به برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی در استان دارم و معتقد هستم که می‌توان با کمترین هزینه‌ها کارهای بزرگی را در این زمینه در استان انجام داد که زمینه ساز رشد علمی و فرهنگی استان گردد به عنوان نمونه در بهمن ماه امسال یک جشنواره بزرگ علمی و فرهنگی در شهرستان سیریک برگزار می‌شود که در دو بخش علوم نوین و معرفی شهرستان سیریک پیگیری می‌شود.

بنده نیز به عنوان عضو کوچکی از کمیته اجرایی این جشنواره بزرگ افتخار همراهی و همکاری با مردم شریف شهرستان سیریک را دارم و تا کنون جلسات متعددی برای برگزاری هر چه بهتر این همایش برگزار کرده‌ایم.

در همین جا جا دارد از همه هرمزگانی‌های علاقه‌مند دعوت کنم که در این جشنواره بزرگ علمی، فرهنگی شرکت کنند و هفته‌ای سرشار از نشاط داشته باشند چون برنامه‌های متعددی اعم از شترسواری، تیراندازی، شنا، ماهیگیری، بازی‌های محلی و ... در بعد فرهنگی اجرا می‌شود.

فارس: اگر در این باره بخواهید یک وعده به مردم بدهید چه قولی می‌دهید؟

فرهادی: جشنواره را که خدمتتان عرض کردم، جشنواره بعدی را بعد از عید نوروز و بنا به پتانسیل شهرستان‌ها و همکاری مسئولان بومی برگزار می‌کنیم. در زمینه علمی نیز بنا دارم یک جشنواره برای دانش آموزان به نام یکی از مفاخر علمی استان برگزار کنیم که به صورت سالانه ادامه داشته باشد.

فارس: نقش اخلاق در مدیریت چیست؟

فرهادی: یکی از معیارهای مهم در مدیریت رعایت اخلاق است. همیشه به دوستان توصیه می‌کنم که قبل از قبول هر مسئولیتی نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را مطالعه کنند و آموزه‌های اخلاقی آن را فرا بگیرند و این یک گارانتی دینی برای مدیریت انسان است.

فارس: تعریف شما از یک مدیر موفق و ایده آل چیست؟

فرهادی: به نظر من مدیری موفق است که بتواند با برنامه‌ریزی و به کمک نیروی انسانی از منابع و امکانات موجود استفاده کند و به اهداف والای مجموعه خویش دست یابد. این کامل‌ترین تعریف یک مدیر از دید من است.

فارس: و سخن آخر!

فرهادی: در پایان جا دارد از همه اعضای شورای استان که به بنده اعتماد کردند و این مسئولیت خطیر را به بنده واگذار کردند تشکر کنم.

انتهای پیام/88001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول