اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان صورت گرفت

عرضه بیش از 2.5 میلیون جلد کتاب در نمایشگاه کتاب همدان

هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان با حضور مسئولان سیاسی و فرهنگی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان آغاز به کار کرد.

عرضه بیش از 2.5 میلیون جلد کتاب در نمایشگاه کتاب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با هفته کتاب، هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان با حضور چشم‌گیر ناشران کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، کریم مطهری معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان، امیر رضا یوسفیان، شهردار همدان، حسن قهرمانی‌مطلق، فرماندار همدان، ارشاد استعدادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، خسرو بیات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و همچنین مرضیه حدیدچی (دباغ) نماینده اسبق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

این نمایشگاه به مدت 6 روز و تا سوم آذرماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و در سه سالن الوند، هگمتانه و ابن‌سینا و در 191 غرفه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان برپا شده است.

توجه به رویکرد فرهنگی و مذهبی، ایثار، شهادت و محرم، کودک و نوجوان و تلاش در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه از وی‍ژگی‌های هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان است که در زمینه‌های تخصصی سرای اهل قلم، ایثار و شهادت، انتشارات حوزه، امام(ره)، کتابخانه‌های مساجد و پیامبر اعظم(ص) آخرین انتشارات کتب را به علاقه‌مندان ارائه کرده است.

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان با حضور 400 ناشر برتر کشوری در حالی در همدان برپا شده که در این نمایشگاه 32 هزار عنوان کتاب با 2 میلیون و 500 هزار جلد با 40 درصد تخفیف عرضه شده که از 28 آبان ماه تا سوم آذر در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی از علاقمندان است.

انتشارات هانی، چنار، شهر دانا، فراگیر هگمتانه، روزاندیش، نازلی، برکت کوثر، دانشگاه بوعلی سینا، سپهر دانش، پوپک نقره‌ای، تدین، رایین، فراگیران سینا، طلا، آمیل، یوکا و اندیشه فیروز ناشران همدانی حاضر در این نمایشگاه هستند که بیش از هزار و 778 عنوان کتاب از ناشران استان همدان شرکت می‌کنند.

در این نمایشگاه 6 روزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان، امور کتابخانه‌ها مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی غرب کشور و دیگر نهادهای فرهنگی همکاری نزدیکی داشته‌اند.

* رونمایی از یک کتاب ارزشمند بدون دعوت از نویسنده آن

در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان کتاب «زنی از تبار الوند» گذری بر خاطرات و زندگی مرضیه حدیدچی معروف به دباغ نوشته مونا اسکندری رونمایی شد.

این کتاب در 172 صفحه توسط انتشارات چنار به چاپ رسیده و مروری بر خاطرات «مرضیه حدیدچی» معروف به طاهره دباغ از زنان مبارز ایران و از چهره‌های شناخته شده انقلاب اسلامی و همچنین نماینده اسبق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی است.

در هنگام رونمایی این کتاب ارزشمند، صاحب کتاب از عدم دعوت و حضور نویسنده این کتاب ابراز گلایه کرد و این موضوع در نوع خود جزو شاهکارهای اخیر اداره ارشاد استان همدان محسوب می‌شود.

هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب به مدت 6 روز و تا سوم آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی همدان واقع در ابتدای جاده تهران میدان عاشورا صبح‌ها از ساعت 9:30 تا 13 و عصر از ساعت 16 تا 20 بر روی علاقمندان گشوده است.

انتهای پیام/89020/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول