اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم خبر داد

برگزاری 3 نمایشگاه بزرگ کتاب در رباط کریم

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم از برگزاری 3 نمایشگاه بزرگ کتاب در هفته کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 3 نمایشگاه بزرگ کتاب در رباط کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار کرد: ایجاد شرایط و زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرانه مطالعه در هر جامعه‌ای رابطه مستقیم با میزان توسعه و پیشرفت آن جامعه و کشور دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات و سختی‌های زندگی شهری شاهدیم که مطالعه در کشورمان رشد زیادی نداشته و سرانه مطالعه در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی از سوی این اداره برای افزایش سرانه مطالعه به ویژه در میان نوجوانان و جوانان انجام شده است، گفت: طی سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داشته که در دو بخش افزایش امکانات و ایجاد شرایط مطالعه و فرهنگ‌سازی قابل تقسیم‌بندی است.

شمس ادامه داد: البته باید به این نکته مهم توجه داشت که افزایش استقبال از کتابخوانی نیازمند کار فرهنگی بلند‌مدت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و آموزشی بوده و ادارات ارشاد در شهرستان‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه مسئولیت را انجام دهند.

وی افزود: با این وجود تلاش‌های خوبی در اداره ارشاد رباط کریم برای افزایش سرانه مطالعه به ویژه در میان جوانان انجام شده است و بخش مهمی از برنامه‌های ما طی روزهای آینده و همزمان با هفته کتاب انجام می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی 3 نمایشگاه بزرگ کتاب است که با همکاری یکی از مهم‌ترین انتشارات کتب دینی و مذهبی انجام خواهد شد.

شمس گفت: در این نمایشگاه‌ها کتب مختلف در حوزه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، ادبی و آموزشی با تخفیف ویژه 30 درصدی عرضه خواهند شد.

وی افزود: همچنین یکی از بخش‌های ثابت نمایشگاه‌های فوق مربوط به توزیع کتاب کودک است و تلاش می‌کنیم خوراک فکری مناسبی برای کودکان در این نمایشگاه‌ها عرضه شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه بزرگ کتابخوانی در رباط کریم در هفته کتاب با تلاش اداره ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود که در حال فراهم‌سازی آخرین مقدمات کار هستیم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول