اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابخانه خاتم‌الانبیا سنندج افتتاح شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه خاتم‌الانبیا سنندج در محله کانی کوزله سنندج با حضور مسئولان استان افتتاح شد.

کتابخانه خاتم‌الانبیا سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این مراسم که ظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان، فرماندار و مسئولان استانی برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهار کرد: این کتابخانه با بیش از 300 متر مربع در دو طبقه ساخته شده که برای ساخت آن 300 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: این کتابخانه که در مناطق محروم و حاشیه شهر سنندج قرار گرفته یکی از کتابخانه‌های نهادی است و شامل مخزن کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک است که با ساخت این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های نهادی به 45 باب می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: در این کتابخانه 7 هزار جلد کتاب وجود دارد و سرانه فضای کتابخانه استان اکنون به ازای هر 100 نفر به 1.34 متر مربع می‌رسد.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر 44 کتابخانه نهادی و 41 کتابخانه مشارکتی در استان کردستان وجود دارد.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را، 787 هزار جلد ذکر کرد و افزود: توجه به منابع استانی و خرید کتاب در طی چندین نشست با ناشران استانی تاکنون 19 عنوان کتاب ویژه اهل سنت در سه ماهه امسال شناسایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه توجه به نیازهای منابع استانی شکل گرفته، از ناشران استان خواست که لیست انتشارات کتب استانی خود را به منظور ایجاد یک بانک اطلاعاتی به کتابخانه‌های عمومی ارسال کنند.

احمدی بیان کرد: نامگذاری کتابخانه‌های روستایی فاقد نام در سنندج به نام مشاهیر و شهدای استان از دیگر اقدامات کتابخانه‌های عمومی کردستان در طول سال‌جاری بوده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا کتابخانه روستای آویهنگ به نام شهید ملاحیدر فهیم، کتابخانه حسین‌آباد به نام شاعر نامی استان سیدمعروف گلشن کردستانی، کتابخانه گلین به نام ماموستا جلالی‌زاده و کتابخانه هشمیز به نام شهید ناهید فاتحی کرجو نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از ثبت‌نام اعضای کتابخانه‌های عمومی استان با تخفیف 50 درصد خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌توانند با 50 درصد تخفیف در کتابخانه‌های عمومی ثبت‌نام کنند.

احمدی ثبت‌نام خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در کتابخانه‌های عمومی را به صورت رایگان عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سرای روزنامه‌نگاران ثبت‌نام این افراد به صورت رایگان خواهد بود.

رسیدن به 6 میلیون جلد کتاب تا سال 1404

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه شهرها وجود کتابخانه‌هاست و طبق سند چشم‌انداز 1404 باید به ازای هر نفر 4 جلد کتاب وجود داشته باشد که اکنون این میزان به ازای هر نفر نصف کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: در سال 1404 باید تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان به 6 میلیون جلد برسد که برای رسیدن به این رقم 5 میلیون و 200 هزار جلد کتاب دیگر نیاز است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید تا سال 1404 به ازای هر 100 نفر 8 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد، که میانگین کشوری در حال حاضر به ازای هر 100 نفر 4 متر مربع و در استان کردستان 1.3 متر مربع است.

کتابخانه خاتم‌الانبیا محله کانی کوزله شهر سنندج یکی از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به کردستان است که برای پوشش منابع مورد نیاز افراد ساکن مناطق حاشیه شهر سنندج از جمله عباس‌آباد، کانی کوزله و فرجه ساخته شده است.

انتهای پیام/79005/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول