اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

برخورداری از کتابخانه استاندارد حق مردم اسدآباد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: ساخت کتابخانه استاندارد، مطالبه به حق مردم شهرستان اسدآباد است که در حال حاضر در گیرودار تخصیص اعتبار قرار دارد.

برخورداری از کتابخانه استاندارد حق مردم اسدآباد

ارشاد استعدادی در حاشیه بهره‌برداری از ایستگاه مطالعه بیمارستان حضرت قائم(عج) اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه تاکنون 15 ایستگاه مطالعه در استان همدان رونمایی شده است، اظهار داشت: بنا داریم تا پایان سال‌ جاری با برنامه‌ریزی‌ مدون 22 ایستگاه مطالعه دیگر رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 128 هزار جلد کتاب به این 15 ایستگاه مطالعه اختصاص داده‌ایم، افزود: با افزایش ایستگاه‌های مطالعه این کتاب‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه طبق آمار ارسال شده در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بیش از 70 هزار جلد از کتاب‌های استقراریافته در ایستگاه مورد مطالعه مردم قرار گرفته، تصریح کرد: این امر نشان از استقبال خوب و سهولت دسترسی مردم به کتاب دارد و موجب ارتقاء سرانه مطالعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سازه‌های ایستگاه مطالعه 15 عنوان داریم، افزود: سه عنوان از این کتاب‌ها مربوط به کودکان و نوجوانان، مابقی مربوط به جوانان می‌شود.

استعدادی با بیان اینکه حجم کتاب‌های موجود در ایستگاه مطالعه کم دیده شده است، اضافه کرد: دیگر عناوین نیز در زمینه رمان، مباحث دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه یکی از مطالبات مردم شهرستان اسدآباد، کتابخانه استاندارد است که هنوز اجرایی نشده است گفت: سرانه فضای مطالعه در شهرستان اسدآباد پایین و به میزان 57 سانتی‌متر است که این باعث تأسف است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان ابراز داشت: مطالبه مردم اسدآباد نیز به حق و به جا است و این کتابخانه متعلق به شهرستان اسدآباد خواهد بود.

وی با بیان اینکه به همت فرماندار و نماینده مردم در مجلس پیگیر ردیف بودجه ملی برای کتابخانه استاندارد هستیم، افزود: این کتابخانه نیاز به اعتبار ملی دارد و ما به دلیل استقبال خوب مردم شهرستان از کتابخانه در پی اجرایی کردن هرچه زودتر این امر هستیم.

استعدادی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در زمینه زیربنا، تعداد صندلی و تعداد کتاب رتبه نهم را دارد، خاطرنشان کرد: این درحالی است که اسدآباد در زمینه مراجعه‌کننده به کتابخانه رتبه چهارم را دارا است و این نشان از توجه مردم به کتاب و کتابخوانی دارد.

وی در ادامه سخنانش از رتبه نخست شهرستان اسدآباد در زمینه خدمات اینترنت خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با احساس شرمندگی از وضعیت سرانه پایین فضای مطالعه در اسدآباد گفت: اکثر افرادی که دارای مسئولیتی هستند، از این آب و خاک برخاسته‌اند و این نشان توجه و فرهنگ غنی آنان به کتاب و مطالعه دارد.

وی با اشاره به اینکه اهالی روستای قاسم‌آباد نیز فضایی را برای ایجاد کتابخانه در اختیار گذاشته‌اند، تصریح کرد: هر روستایی که فضایی برای کتابخانه در اختیار ما بگذارد، نیروی انسانی را از همان روستا به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/89008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول