اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خبر داد

آغاز عملیات و افتتاح 68 پروژه فرهنگی و اجتماعی

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: امسال 68 پروژه مختلف شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی یا آغاز به کار کرده یا به اتمام رسیده است.

آغاز عملیات و افتتاح 68 پروژه فرهنگی و اجتماعی

محمد فرخزاده امروز در حاشیه چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: در سال 91 بودجه فرهنگی شهرداری 16.3 میلیارد تومان بود که در سال جاری 2.2 برابر افزایش پیدا کرد و به 40 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

وی افزود: در سال 90 تعداد 6 سالن ورزشی احداث و در سال 91 دو سالن به آن افزوده شد که امسال 6 سالن دیگر در دستور کار قرار گرفت.

فرخزاده ادامه داد: امسال احداث 9 فرهنگ‌سرا، دو نگارخانه، 6 کتابخانه و چند باغ خانواده، چمن مصنوعی و خانه محله در دستور کار شهرداری است.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سرای حکمت با 6 هزار متر مربع مساحت در شهرک استقلال که طراحی فاز یک و دو آن به اتمام رسیده و فرهنگ‌سرای تلاش در دروازه کازرون با یک‌هزار متر مساحت که در مرحله طراحی است از جمله فرهنگ‌سراهای پیش‌بینی شده امسال هستند.

فرهنگ‌سرای شهروند در پارک نهالستان منطقه هفت با برآورد بودجه 8 میلیارد تومان، فرهنگ‌سرای بلوار رحمت با 6 هزار متر مساحت و 4 میلیارد تومان برآورد اعتبار و فرهنگ‌سرای بهشت در منطقه 9 که در مرحله واگذاری مناقصه است، موارد دیگری بود که وی در همین زمینه برشمرد.

فرهنگ‌سراهای قصر قمشه، فرهنگ‌سرای گلدشت حافظ و فرهنگ‌سرای سیبویه نیز دیگر مواردی بودند که مورد اشاره فرخزاده قرار گرفت.

وی سپس بیان کرد: کتابخانه محله سنگ سیاه که نیمی از بودجه آن از محل نیم درصد اعتبار شهرداری برای کتابخانه‌سازی تامین شده در ابتدای سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرخزاده خاطرنشان کرد: زمین چمن مصنوعی شهرک زیباشهر به مساحت یک‌هزار متر مربع، زمین چمن مصنوعی فرهنگ‌سرای شهرک میانرود، سالن‌های غیر توپی سراج و شهید طباطبایی در منطق چهار و هفت و باغ خانواده جماران در معالی‌آباد به مساحت 30 هزار متر از پروژه‌های حوزه فرهنگی اجتماعی هستند.

وی بیان کرد: دو کتابخانه در بوستان صنوبر، سه کتابخانه در بوستان شقایق، کتابخانه شهرک رضوان، سه زمین چمن مصنوعی شهرک گلستان، خیابان سهراب سپهری و شهرک هویزه نیز در مرحله برگزاری مناقصه هستند.

معاون شهردار شیراز ابراز داشت: 12 پروژه در حال ساخت نیز شامل کتابخانه، قرائت‌خانه، فرهنگ‌سرا، ورزشگاه، باغ خانواده، مجتمع فرهنگی گردشگری در بلوار غدیر، بین‌الحرمین، بلوار رحمت، کوشک میدان، خیابان شهید مطهری شهرک گلشن و خیابان شهید رمضانی از 25 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته وی، در حال حاضر 14 نمازخانه با بیش از 70 درصد پیشرفت در دست ساخت و سه مورد به بهره‌برداری رسیده که مجموع مساحت آنها یک‌هزار و 50 متر است.

فرخزاده با اشاره به در حال ساخت بودن 6 کتابخانه در شیراز ابراز داشت: ورزشگاه مهدی‌آباد، چهار خانه محله، پارک مهارت‌های کودکان، دو سرای محله، باغ بانوان، تله کابین بابا کوهی دروازه قرآن، نگارخانه، مرکز مشاوره و احداث زیرساخت تبلیغات دیگر مواردی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول