اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خواستار شد

تسریع در پرداخت عوارض پنج درصد شهرداری‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خواستار تسریع در پرداخت عوارض پنج درصد شهرداری‌های شهرهای آبیک و خاکعلی به حساب آموزش و پرورش این شهرستان شد.

تسریع در پرداخت عوارض پنج درصد شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان آبیک با توجه به اینکه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، ضروری است که شهرداران شهرهای خاکعلی و آبیک در پرداخت عوارض پنج درصدی تسریع ببخشند و میزان مطالبات خود به آموزش و پرورش را تعیین و پرداخت کنند.

وی افزود: گرچه شهرداری آبیک در زمینه پرداخت عوارض پنج درصد به آموزش و پرورش شهرستان آبیک کمک شایانی کرده است ولی انتظار می‌رود که مابقی مطالبات آموزش و پرورش را نیز پرداخت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار از سوی ادارات مختلف برای هوشمندسازی مدارس جزو مصوبات هیئت دولت است، تصریح کرد: گرچه از نبود اعتبار و بودجه خاص برای هوشمندسازی مدارس از سوی مسئولان ادارات اطلاع داریم ولی از مسئولان درخواست می‌شود تحقق این موضوع را از سوی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان قزوین پیگیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند؛ این در حالی است که مقدمات لازم برای هوشمندسازی برخی از مدارس آبیک فراهم شده و تعدادی از مدارس شرایط لازم برای هوشمند شدن را دارند.

وجود مشکلات در مدارس کانکسی آبیک

نوروزی از وجود مشکلات متعدد در مدارس کانکسی شهرستان آبیک خبر داد و اضافه کرد: در روستای نودوز از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک، شش کلاس درس وجود دارد که به دلیل عدم تکمیل مدرسه، دانش‌آموزان در کانکس مشغول به تحصیل هستند و با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

وی افزود: مدرسه روستای نودوز به طور طرح مشارکتی یعنی با همکاری مردم روستا، خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در حال احداث بود که به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم برای مشکلات مدرسه روستای نودوز که در شأن دانش‌آموزان این روستا نیست و با فصل سرما، دوچندان می‌شود هرچه زودتر تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوط اندیشیده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک بیان کرد: اعضای شورای اسلامی روستای نودوز اظهار کرده‌اند که به دلیل شدت سرما، می‌خواهند مدرسه کانکسی را لوله‌کشی گاز کنند ولی اجازه این کار به آنان داده نشده است.

نوروزی افزود: به طور اجبار، بخاری مدارس کانکسی باید برقی باشد و به دلیل وجود خطرات و بروز خطرات احتمالی، امکان بخاری گازی در این مدارس وجود ندارد.

وی از مشخص شدن قطعیت واگذاری زمین برای احداث مدرسه در شهرک فردوس آبیک از سوی آستان قدس رضوی به آموزش و پرورش شهرستان آبیک خبر داد و گفت: مساحت زمین شش هزار متر مربع است که طی پیگیری‌های صورت گرفته، آموزش و پرورش باید سالانه بیش از 50 میلیون ریال اجاره پرداخت کند که مقرر شده در این زمینه قرارداد 10 ساله با آستان قدس رضوی منعقد شود.

این مسئول افزود: در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک برای احداث مدرسه جدید در شهرک فردوس، اعتبار در نظر گرفته شده ولی هنوز تخصیص و جذب نشده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار لازم در زمینه احداث مدرسه در شهرک فردوس، مجمتع آموزشی شایسته و در شأن مردم این شهرک احداث شود، چراکه این شهرک تنها دارای یک فضای آموزشی است.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول