اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان خبر داد

ساخت میدان دام تا پایان سال جاری در سیرجان

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان عنوان کرد: هفته گذشته طرح ساخت میدان دام در نزدیکی کشتارگاه در شورای شهر سیرجان تصویب و مقرر شد تا شهرداری تا پایان سال این طرح را به پایان برساند.

ساخت میدان دام تا پایان سال جاری در سیرجان

علیرضا زینلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان با بیان اینکه ساخت میدان دام جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت، اظهار داشت: با موافقت شورای شهر تا پایان سال جاری میدان دام به مکان جدیدش منتقل می‌شود.

وی افزود: این میدان دام با 70 غرفه سقف‌دار آغاز به کار می‌کند و با توجه به اینکه میدان دام در محدوده شهری واقع شده، انتقال آن یکی از نیازهای شهری است، زیرا در این مکان نمی‌توان نظارت کافی را انجام داد و قاچاق دام صورت می‌گیرد.

زینلی‌پور ابراز داشت: نگهداری زنده گوسفند در محدوده شهر مشکلات بهداشتی زیادی دارد و ما از فروشندگان تقاضا داریم تا برای تهیه غرفه‌های جدید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی در ادامه از خرید سردخانه خنک کننده لاشه در کشتارگاه سیرجان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های شبکه دامپزشکی و همکاری شهرداری و شورای شهر خرید سردخانه عظیم خنک کننده لاشه در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم به زودی این سردخانه خریداری شود و سیرجان یکی از 20 شهر کشور می‌شود که این خنک کننده را دارد.

وی مهمترین کاربرد این خنک کننده را جلوگیری از بیماری «تب کریمه کنگو» عنوان کرد و متذکر شد: لاشه گوسفند و گوساله پس از کشتار یک روز در این یخچال نگهداری می‌شود و تب کریمه کنگو را در صورت وجود داشتن از بین می‌برد.

زینلی‌پورد تصریح کرد: با همکاری شهردار و شورای شهر جدید زیدآباد اقدامات خوبی در زمینه کشتارگاه انجام شده و کشتارگاه زیدآباد کاملا بهداشتی به ذبح دام می‌پردازد.

وی افزود: کشتارگاه پاریز وضعیت بسیار نامناسبی دارد و ما از مسئولان شهرستان و شهر پاریز تقاضا داریم تا این موضوع را هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند.

انتهای پیام/80015/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول