اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تیم مذاکره‌کننده با توجه به 3 اصل موضع اقتدار ایران را حفظ کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده با شناخت عمیق از نیاز غرب به ایران از یک سو و آگاه بودن به قدرت ایران و تأثیرگذاری ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی می‌توانند موضع اقتدار ایران را حفظ کند.

تیم مذاکره‌کننده با توجه به 3 اصل موضع اقتدار ایران را حفظ کند

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون  نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات در ژنو و درحالی‌ که ایران خود را برای سومین دور از مذاکرات هسته‌ای با 1+5 مهیا می‌کند و در شرایطی که روایت‌های فراوانی در خصوص دومین دور از مذاکرات در ژنو شنیده می‌شود تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید بتواند شرایط را برای نیل به توافق در 20 نوامبر مهیا کند، اظهار کرد: راهبُرد غرب برای شکستن  مقاومت و پایداری ملت ایران کاملاً در روند مذاکرات هسته‌ای قابل مشاهده است، به همین جهت مقامات دیپلمات ایرانی همواره بر بی‌اعتمادی ملت ایران  بر عملکرد طرف آمریکایی و غربی تاکید ورزیده‌اند و یادآور شده‌اند که نمی‌توان به نظام سلطه اعتماد کرد.

وی بیان داشت: حسن نیت ایران در فضایی برابر در عرصه  بین‌الملل برای همگان قابل مشاهده است و حضور ایران در روند مذاکرات هسته‌ای چندگانه ژنو نشان داده است که هرگز نمی‌خواهد در مسیر جنگ گام بردارد و قصد ایجاد تنش در جهان ندارد و ایران ثابت کرده است که به دنبال فضای مسالمت‌آمیز در عرصه بین‌الملل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم گفت: مواضع حق ایران در طول مذاکرات هسته‌ای به گونه‌ای بوده است که  نشان داده است که مدافع حقوق ملت‌ها بوده و به همین جهت در عرصه دیپلماسی  عمومی و در عرصه  افکار عمومی و جهان، جمهوری اسلامی ایران به جایگاه الهام‌بخش برای سایر ملل ها دست‌یافته است و روند بیداری اسلامی نشان داد که الگوی عدالت‌طلبی و مبارزه نظام ایران با ساختار سلطه در جهان مورد توجه ملت‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای  فرصتی برای غرب ایجاد کرده است تا بتواند بخشی از مسائل خود را با نظام عدالت طلب ایران حل کند، قطعاً اگر نظام سلطه بر روند استکباری خود تاکید ورزد و بر آن پافشاری داشته باشد مذاکرات به نتیجه نخواهند رسید و این فرصت برای آن‌ها از دست خواهد رفت.

مقتدایی افزود: امروز غرب به ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و دست‌یافته به فناوری‌های برتر و موثر در عرصه دیپلماسی و منطقه‌ای و جهانی نیازمند است.

وی در پایان اظهار داشت: دست اندرکاران  سیاست خارجه  جمهوری اسلامی ایران با شناخت عمیق از این نیاز از یک سو و آگاه بودن به  قدرت ایران از سوی دیگر و تأثیرگذاری ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی می‌توانند موضع اقتدار ایران را حفظ کنند تا ایران از موضع امت‌محوری به صرف یک کشور یا بازیگر کوچک در عرصه بین‌المللی تقلیل جایگاه پیدا نکند.

انتهای پیام/63001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول