اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سالک:

برخی از گفتن مرگ بر آمریکا هراس دارند/ شرف ملت ایران در مذاکرات حفظ شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص نیست چرا امروز برخی افراد از گفتن مرگ بر آمریکا هراس دارند و خواهان حذف این شعار که در قرآن به آن تأکید شده،‌ هستند.

برخی از گفتن مرگ بر آمریکا هراس دارند/ شرف ملت ایران در مذاکرات حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام احمد سالک یکشنبه شب در مراسم ترحیم و گرامیداشت حاج حبیب‌الله عسکراولادی در مسجد صادقیه کاشان اظهار داشت: عسکراولادی 81 سال عمر پر برکت خودش را برای حفظ دین هزینه کرد تا دین حفظ شود و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

وی، از اخلاص و صداقت به عنوان دو ویژگی بارز مرحوم عسکراولادی نام برد و افزود: اخلاص و صداقت او باعث شده بود تا در مسیر شریعت و انقلاب اسلامی حرکت کند و دلسوزی برای انقلاب اسلامی را در صدر کارهای خود قرار دهد.

به گفته وی، حاج حبیب‌الله عسکراولادی سپر ولایت در قرن 21 بود و خود را در مقابل تیرهای دشمن قرار داده بود تا آسیبی به ولایت نرسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرحوم عسکراولادی همیشه یار و در کنار امام و در رکاب ولایت بود و در حوادث مختلف با سران فتنه، اصولگرایان و جریان اصلاحات مذاکره داشت تا مشکلی در مسیر خط ولایت به وجود نیاید.

سالک همچنین این شخصیت برجسته و مبارز سیاسی را از ابتدا معتمد امام راحل دانست و افزود: در حالی شهید مطهری در مکه و در عالم رؤیا مشاهده می‌کند رسول اکرم(ص) وکالتی را به مرحوم عسکراولادی اعطا می‌کند که فردای آن روز امام راحل صدور حکم وکالت مرحوم عسگر اولادی را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رمز موفقیت و سربلندی، عزت و افتخار مرحوم عسکراولادی را اعتماد او نسبت به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قلمداد کرد.

وی در ادامه تعمیق در معارف دین و ارتقای فهم سیاسی توأم با بصیرت را رسالت امروز هر فردی در جامعه اسلامی قلمداد و تأکید کرد: تعمیق در معارف دین رسالتی است که بر عهده روحانیت و نخبگان است تا از این طریق دین را شناخته و از آن دفاع کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز نیز در صحنه‌های سیاسی کشور همه جناح‌های سیاسی باید در کنار یکدیگر و با سیاست هم‌پوشانی و هم‌افزایی برای حاکمیت دین در جامعه تلاش کنند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

این عضو خانه ملت در ادامه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از قدرت‌های پوشالی جهان خواند و با اشاره به این که این کشورها قدرتی نیستند که هراسی از آنها داشته باشیم افزود: امروز رئیس جمهور آمریکا در صحنه سیاست دنیا یکی از ضعیف‌ترین انسان‌های روی کره زمین است.

وی، آمریکا در مذاکرات هسته‌ای مقابل جمهوری اسلامی را مانند حیوانی تشبیه کرد که در مخمصه‌ای گرفتار شده که برای نجات خود از این تنگنا به هر چیزی چنگ می‌اندازد تا از این مهلکه فرار کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا امروز در گفتمان با جمهوری اسلامی ایران با دو پیش شرط ضربه نخوردن به ابرقدرتی آمریکا در دنیا و لطمه نخوردن به حیثیت جهانی آمریکا، حاضر به امتیاز دادن به جمهوری اسلامی است.

سالک بیان داشت: با این وجود مشخص نیست چرا امروز برخی افراد از گفتن مرگ بر آمریکا هراس دارند و خواهان حذف این شعار که در قرآن به آن تأکید شده است هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا، استکبار جهانی و لابی صهیونیزم چیزی نیستند که بخواهند برای جمهوری اسلامی خط و نشان بکشند و عده‌ای وجود‌شان از تهدیدات آنها بلرزد.

این مسئول تأکید کرد: در مکتب امام حسین (ع) و کربلا سازش با دشمن ظالم محلی از اعراب ندارد و شهادت در راه اسلام تنها مسیر رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

وی با اشاره به اعلام بی‌اعتمادی مقام معظم رهبری به آمریکا و سیاست این کشور در قبال جمهوری اسلامی متذکر شد: همان‌گونه که پیش از این نیز اعلام شده جمهوری اسلامی مشکلی برای مذاکره ندارد اما شرف ملت ایران در مذاکرات باید حفظ شود. 

انتهای پیام/2406/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول