اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روایت شلمچه برای سربازان نوجوان ولایت

اردوهای اثربخش راهیان‌ نور در کنار برکات معنوی‌ برای دانش‌آموزان حاضر در یادمان‌های دفاع مقدس زمینه‌ای برای آشنایی نسل‌های جوان و جنگ ندیده با فرهنگ ایثار است.

روایت شلمچه برای سربازان نوجوان ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، اعزام اردوهای راهیان نور بخش دانش‌آموزی قزوین از مهرماه جاری شروع شده و اجرای این طرح نوپا که از سه سال گذشته آغاز شده است به عنوان مطلعی برای آشنایی دانش‌آموزان با اماکن و یادمان‌های دوران دفاع مقدس در جنوب استان خوزستان به حساب می‌آید.

بسیج دانش‌آموزی به عنوان متولی و محور فعالیت‌های راهیان ‌نور با همکاری آموزش و پرورش هر سال با طرح تدابیر و برنامه‌های مدون نسبت به نام‌نویسی، شناسایی و اعزام گروه‌های دانش‌آموزان مقاطع دوم متوسطه از دو گروه دانش‌آموزان پسر و دختر به اردوی معنوی و سیاحتی راهیان ‌نور اقدام کرده و از این بابت این تکلیف خطیر بسیار مهم و حساس شمرده می‌شود.

حضور دانش‌آموزان در یادمان‌های گرامیداشت شهدای دفاع مقدس به ویژه در اروندکنار، هویزه، هور، طلائیه و شلمچه که در گذر از نخلستان‌ها و دیگر یادمان‌های درون شهری صورت می‌گیرد در سه سال گذشته تأثیر معنوی فراوانی را در کشف هویت و تجسم عینی واقعیت‌های تاکتیکی و معنوی جنگ به دانش‌آموزان داشته و در این راستا روایت جنگ برای دانش‌آموزان از نزدیک قابل لمس بوده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برگزاری کاروان سراسری اردوهای راهیان نور بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی و ارزشی کشور است.

محسن نوروزی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از زمان اعزام کاروان‌های راهیان نور پررنگ‌تر جلوه کرده است و امروز شاهد اعتلای معنوی دانش‌آموزان هستیم.                                   

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان همواره با اشتیاق وصف‌ناپذیر در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده و به زیارت شهدا می‌پردازند.

نوروزی، دلبستگی جوانان به ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس را ضامن بقای جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز لازم است تا با اتخاذ برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و بصیرت‌افزایی زمینه ارتباط جوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه ارزش‌های دوران دفاع مقدس مهیا شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا اصل حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را ارزشمند و تحول‌آفرین توصیف کرد و افزود: بدون تردید حضور و ایجاد ارتباط معنوی دانش‌آموزان با مفاهیم ایثار تمامی توطئه‌های دشمنان را که امروز با عنوان جنگ نرم باورهای جوان را نشانه رفته است نقش بر آب می‌سازد.

این مسئول از اعزام تعداد قابل توجهی دانش‌آموز شهرستان بویین زهرا به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: این اعزام مربوط به دانش‌آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان بوده که در قالب درس آمادگی دفاعی در آبان‌ماه انجام شده است.

نوروزی ادامه داد: در این دور از اردوها دانش‌آموزان بویین زهرایی از مناطق عملیاتی واقع در طلائیه، شلمچه، دهلاویه، اروند کنار، هویزه و مناطق عملیاتی والفجر 8 بازدید می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین زهرا تصریح کرد:  همچنین در این دوره از اعزام‌ها علاوه بر بازدید و استفاده از خاطرات راویان، برنامه‌های فرهنگی مذهبی و رزمایش شبانه نیز برای دانش‌آموزان پیش‌بینی و اجرا شده است.

نوروزی افزود: اعزام دانش‌آموزان بویین زهرایی به یادمان‌های جنوب کشور به صورت کاملاً داوطلبانه صورت گرفته است و برنامه‌ریزی، نظارت دقیق و رعایت همه نکات ایمنی و صدور بیمه برای تمام دانش‌آموزان با هماهنگی‌های لازم با برپایی جلسات منظم کاروان‌های راهیان نور شهرستان بویین زهرا صورت شده است.

وی اضافه کرد: لازم است تا مسئولان با برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تر زمینه را برای بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان حاضر در اردوهای راهیان نور از فیض معنوی و روایت‌های ناب جنگی مهیا کرده و در این راستا گسترش حمایت‌ها باید توسط نهادها و ارگان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بویین زهرا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح تأثیرگذاری راهیان نور پرداخت و اظهار کرد: دانش‌آموزان با حضور در اردوهای راهیان نور با سبک و سیره شهدا آشنا شده و نسبت به آموزه‌های انقلاب اسلامی آگاهی پیدا می‌کنند.

حسین رجبی با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب اعتقادات و باورهای دینی جامعه اسلامی گفت: باید تلاش کرد تا ضمن اجرای رویکردهای فرهنگی زمینه را برای تعالی و رشد معنوی در دانش‌آموزان مهیا کرد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان ادامه دهندگان راه ایثار و شهادت هستند، خاطرنشان کرد: تداوم مسیر امام راحل با ارج نهادن به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی محقق شده است و ثمره تلاش‌های رزمندگان در ایام جنگ تحمیلی امروز در صحنه‌های علمی باید جبران شود.

وی به برکات برپایی اردوهای راهیان ‌نور پرداخت و تصریح کرد: آشنایی با مفاهیم آزادی و آزادگی، ایجاد بسترهای امن برای جهش فرهنگی، تقویت روحیه ایمان و ولایت‌مداری، بصیرت‌افزایی و ایجاد روحیه و انگیزه معنوی از ثمرات نزدیکی و حضور در نواحی جنوب کشور است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویین زهرا با تأکید بر ضرورت بصیرت‌افزایی در اردوهای راهیان‌ نور خاطرنشان کرد: روحانیون و راویان دفاع مقدس باید در کنار بیان حماسه‌سازی‌های جنگ تحمیلی به تشریح فضایل و معنویات جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخته و دانش‌آموزان را با روحیات رزمندگان در عرصه‌های نبرد آشنا کنند.

رجبی ادامه داد: راهیان‌ نور در بخش دانش‌آموزی طی سال‌های اخیر با توجه به حساسیت کارهای فرهنگی در کنار حلقه‌های صالحین مورد توجه قرار گرفته است و شاهد توجه ویژه به این مهم هستیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ریزی‌های متعدد برای برپایی دوره‌های راهیان‌ نور شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت نهاد‌ها، ارگان‌ها و ادارات مختلف در راستای اثربخشی بیشتر اردوهای راهیان‌ نور بسیار حائز اهمیت و توجه است.

رجبی گفت: امید می‌رود تا نهادهای فرهنگی با گسترش فعالیت‌های خویش زمینه بهبود آشنایی دانش‌آموزان را با آرمان‌های انقلاب اسلامی مهیا کرده و نسبت به راهیان‌ نور دغدغه مضاعف‌تری داشته باشند.

اردوهای اثربخش راهیان‌ نور در کنار برکات معنوی‌ برای اقشار دانش‌آموزان حاضر در یادمان‌های دفاع مقدس زمینه‌ای برای آشنایی نسل‌های جوان و جنگ ندیده با فرهنگ ایثار و لمس واقعی سختی‌ها و رنج‌های کشیده شده توسط رزمندگان در مناطق بدر، خیبر و هور است که جانانه تمام موانع را درنوردیده و حماسه‌های خاکی را با افلاک پیوند زدند و امروز به یادمان‌های عشق و غرور ملت بزرگ‌منش ایران اسلامی تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/77005/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول