اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

اعزام 300 دانش‏آموز شاهرودی به اردوی راهیان نور جنوب کشور

کاروان راهیان نور دانش‏آموزان شاهرودی با حضور 300 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

اعزام 300 دانش‏آموز شاهرودی به اردوی راهیان نور جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عصر امروز در مراسم بدرقه این کاروان، فرمانده و جانشین سپاه، معاون پرورشی و تربیتی و معاونت‏های مدیریت آموزش و پرورش شاهرود و مسئولان بسیج دانش‏آموزی و خانواده دانش‏آموزان حضور داشتند که با قطار مشهد ـ اندیمشک به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود در حاشیه مراسم بدرقه دانش‏آموزان درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: در این کاروان 300 نفر از دانش‏آموزان سال دوم متوسطه مدارس شاهرود و بسطام و فرهنگیان، روحانیان، امدادگران و راویان دوران دفاع مقدس به این اردو اعزام می‏شوند.

علیرضا تیموری افزود: مدت این اردو، پنج روزه است و دانش‏آموزان دو روز در راه هستند و سه روز در مناطق عملیاتی استان خوزستان به بازدید مناطق خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: شرکت‏کنندگان در طول این اردو از یادمان‏های شرهانی، فتح‏المبین، هویزه، دهلاویه، شلمچه و اروندرود بازدید خواهند کرد.

مسئول اردویی سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: این کاروان با نام «طلایه‏داران معرفت و بصیرت» به این اردو اعزام شده‎ است و در این راستا اردوی دانش‎آموزان دوم دبیرستان به غرب کشور نیز برگزار شده است.

تحول در درس آمادگی دفاعی

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود نیز در حاشیه بدرقه دانش‏آموزان به خبرنگار فارس در شاهرود اظهار کرد: استقبال دانش‏آموزان از اردوی غرب بسیار عالی بوده است.

سیدمحمدرضا میرکریمی افزود: هنوز یک کاروان دیگر برای اعزام به جنوب استقبال‌کننده داریم و تلاش می‏کنیم آنها را نیز در آینده نزدیک اعزام کنیم.

میرکریمی افزود: با توجه به تحول در درس آمادگی دفاعی و بحث جنگ نرم دشمن و پدافند غیرعامل باید تلاش کنیم تا بتوانیم با فرهنگ‏سازی درس در نسل آینده انقلاب کشور و نظام را برابر تهدیدات بیمه کنیم.

نسل امروز از نسل اول انقلاب و دفاع مقدس کم ندارد

فرمانده سپاه شاهرود نیز در حاشیه مراسم بدرقه دانش‎آموزان در گفت‏وگو با فارس، با تأکید بر برگزاری اردوهای راهیان نور غرب کشور اظهار کرد: رسالت و وظیفه بسیج، حفظ و گسترش و تعمیق ارزش‏هاست.

عباس مطهری ادامه داد: تلاش می‏کنیم با برگزاری این اردوها این فرهنگ مقدس و متعالی که دشمنان ما تلاش می‏کنند آن را محو کنند را زنده نگه داریم.

مطهری خاطر نشان کرد: شور و اشتیاق این دانش‏آموزان ما را به یاد دوران دفاع مقدس و شور و شعور دانش‏آموزان آن دوره می‏اندازد که با اشتیاق و شوق به جبهه‏ها می‏شتافتند و از این کار لذت می‏بردند.

وی تأکید کرد: نسل امروز از نسل اول انقلاب و دفاع مقدس کم ندارد که جلوتر نیز هست؛ چراکه درک درستی از شرایط جامعه دارد و با همین درک و معرفت تلاش می‏کند که فرهنگ دفاع، ایثار و شجاعت را درک و آن را حفظ کند.

انتهای پیام/2249/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول