اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر:

هیچکس تعهدی برای نوسازی تنها کتابخانه بوشهر ندارد

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: حدود یک دهه است تنها کتابخانه بوشهر آسیب دیده ولی هیچکس حس نیاز یا تعهدی برای مرمت یا نوسازی آن ندارد.

هیچکس تعهدی برای نوسازی تنها کتابخانه بوشهر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صدرالله محتشم ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب در استان بوشهر اظهار داشت: مردم فهیم ما همیشه پای انقلاب عزیز و آرمان‌های آسمانی‌اش ایستاده‌اند و با هوشیاری شرایط کشورشان را درک می‌کنند اما آنچه آنها را آزار می‌دهد، توزیع نامناسب و بدون لحاظ اولویت و ضرورت اعتبارات است.

محتشم بیان کرد: وقتی سنگ جدول سالم خیابان را می‌کنند و دوباره سنگ نو می‌گذارند، یا پول اضافه داریم یا رویکرد ذهنی‌مان دخلی به فرهنگ ندارد، برخی فکر می‌کنند اگر امسال پولی بابت فرهنگ بگذارند سه ماه دیگر یا سال دیگر، چیزی دستشان را می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: برای فرهنگ باید سرمایه‌گذاری معقولانه کرد و بعد انتظار کشید تا سالیان بعد نتیجه دهد، باید طرحی داشت، برایش برنامه‌ای علمی با نشانگانی بومی ریخت و برای آن سازمانی چیره‌دست و چابک ساخت‌بندی کرد.

وی گفت: الان تمام بودجه را در سبد عمران می‌گذارند و بعد طلبکارانه می‌پرسند چرا چنین شده‌ایم؟ حدود یک دهه است تنها کتابخانه بوشهر آسیب دیده ولی هیچکس حس نیاز یا تعهدی برای مرمت یا نوسازی آن ندارد.

محتشم اضافه کرد: کتابخانه‌های بوشهر شایسته مردم شریف این استان نیست ما در حال حاضر از یک سو به شدت نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و از سوی دیگر ایجاد فضایی هستیم که شهروندان به مطالعه و خواندن احساس نیازمندی کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول