اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری توسط امدادگران هلال احمر انجام شد

اجرای بیش از 140 عملیات امدادی در ارتفاعات البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری امدادگران این جمعیت بیش از 140 عملیات امدادی در کوهستان‌ها و ارتفاعات استان انجام دادند.

اجرای بیش از 140 عملیات امدادی در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین خادم‌الحسینی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران طی سخنانی به بیان عملکرد این جمعیت طی سال جاری اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان البرز اظهار داشت: این استان راه ارتباطی پایتخت با چند استان در شمال و شمال غربی کشور بوده و دارای محورهای اصلی جاده‌ای مانند بزرگراه تهران – کرج، کرج – قزوین و جاده چالوس است.

این مسئول افزود: روزانه هزاران تردد با خودرو در این محورها انجام شده و حجم بالای مسافرت‌های جاده‌ای موجب افزایش حوادث نیز شده است.

خادم‌الحسینی افزود: به همین دلیل یکی از مهمترین فعالیت‌های هلال احمر در سطح استان البرز،‌ خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان جاده‌ای است و تلاش داریم که با افزایش آمادگی ماموران و تهیه تجهیزات لازم به صورت مداوم برای انجام این وظیفه آماده باشیم.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 780 حادثه در محورهای برون‌ شهری و جاده‌ای استان البرز به اطلاع هلال احمر رسیده و بلافاصله نیروهای امدادگر به محل اعزام و حادثه‌دیدگان را مورد درمان قرار داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: امدادگران هلال احمر با حضور در محل، تعدادی از مصدومان را در همان صحنه حادثه درمان کرده و مابقی را برای پیگیری‌های پزشکی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی استان البرز منتقل کرده‌اند.

خادم‌الحسینی با اشاره به وجود مناطق کوهستانی در استان اظهار داشت: وجود مناطق کوهستانی و استقبال کوهنوردان کشورمان از صعود به مناطق مرتفع استان البرز، همواره با حوادث پیش‌بینی نشده‌ همراه بوده و از ابتدای سال جاری بیش از 140 مورد امداد کوهستان توسط امدادگران هلال احمر در استان البرز انجام شده است.

* نجات جان 14 شهروند در حال غرق

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری امدادگران هلال احمر استان البرز جان 14 شهروند که در رودخانه کرج و سد کرج در حال غرق شدن بودند را نجات دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز متذکر شد: متاسفانه در محدوده سد کرج به دلیل اینکه سازمان آب تهران برخی هماهنگی‌ها را انجام نمی‌دهد،‌ امدادگران هلال احمر نمی‌توانند به موقع در محل حادثه حضور یافته و عملیات نجات را انجام دهند.

خادم‌الحسینی گفت: نمونه عینی این موضوع در فصل تابستان رخ داد که یکی از شهروندان در محدوده سد کرج در حال غرق شدن بود که متاسفانه به امدادگران ما اجازه ورود به محوطه داده نشد و نتوانستیم این شهروند را نجات دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تحقق اهداف هلال احمر نیازمند همراهی و تعامل دستگاه‌های مختلف و همچنین مردم است، یادآور شد: برنامه‌های متعددی در این حوزه در دستور کار داریم که مهم‌ترین آن ارائه آموزش به مردم است و امیدواریم در آینده نزدیک این برنامه‌ها به صورت کامل عملیاتی شوند.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول