اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی انجام شد

آغاز دوره باز آموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر

دوره بازآموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی آغاز شد.

آغاز دوره باز آموزی و آموزش تخصصی امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مدیر عامل جمعیت استان در آیین آغاز این دوره یک هفته‌ای اظهار کرد:  130 نفر از امدادگران و بیش از 100 نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این دوره شرکت دارند.

حامد سجادی افزود: طی این دوره آموزشی شرکت کنندگان در پنج کارگاه و با حضور هفت تن از مربیان کشوری سازمان امداد و نجات در محل جمعیت هلال احمر و همچنین مناطق کوهستانی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این آیین ارزش امدادگری و نجات انسان را از نظر اسلام مورد توجه قرار داد و گفت: در منطق دین انسان‌ ذاتاً دارای ارزش و کرامت است.

حجت الاسلام نورالله قدرتی کمک به همنوعان که از اهداف جمعیت هلال احمر است را کاری ارزشمند دانست و افزود: با توجه به معارف و منابع دینی و آیات الهی،صلح و دوستی در اسلام جایگاهی بس وسیع دارد.

وی با اشاره به روایتی از سیره ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) با لشکریان تشنه دشمن مواجه شد دستور داد نیروهای دشمن و حتی اسب‌های آنان را آب دادند و وقتی امام(ع)  متوجه شخصی شدند که رمقی برای بالا آوردن دستش  نداشت، خود با دست مبارک به او آب دادند.

وی گفت: این سیره امام حسین(ع) که تجلی بشر دوستی است باید الگوی امدادگران قرار گیرد و مردانگی و گذشت در اوج دشمنی دشمن از ویژگی‌های آنان باشد.

انتهای پیام/63002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول