اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اتمام ساخت 75 واحدی بنیاد مسکن سیرجان به محرومان

طرح ساخت 75 واحدی سیرجان ویژه خانواده‌های بی‌بضاعت به پایان رسید و واحدها به افراد واجد شرایط تحویل داده شد.

اتمام ساخت 75 واحدی بنیاد مسکن سیرجان به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، طرح ساخت 75 واحدی سیرجان ویژه خانواده‌های بی‌بضاعت به پایان رسید و واحدها به افراد واجد شرایط تحویل داده شد.

امیر شهبا امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سیرجان با اشاره به اتمام طرح 75 واحدی مسکن محرومان اظهار داشت: این واحدها از سوی بنیاد مسکن سیرجان به افراد واجد شرایط تحویل داده شد.

مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیرجان تصریح کرد: این واحدهای مسکونی با زیربنای 4 هزار و 50 متر مربع طی مدت پنج سال از تسهیلات و طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به استان کرمان ساخته و 75 خانوار از نعمت مسکن مناسب برخوردار شدند.

وی از اختصاص بیش از 187 میلیارد ریال وام مسکن روستایی برای بهسازی یا ساخت مسکن مقاوم در روستاها برای یک‌هزار و 500 نفر خبر داد.

شهبا گفت : تاکنون 600 نفر از افراد واجد شرایط مبلغ 75 میلیارد ریال از این تسهیلات را دریافت کردند و در سال جاری هم در 30 روستای سیرجان مقدار پنج هزار و 700 متر مربع زمین برای واجدین شرایط ثبت‌نام شده و تاکنون 4 هزار و 600 متر مربع آن واگذار شده است.

مسئول بنیاد مسکن انقلاب سیرجان بیان داشت: طرح آمارگیری مسکن روستایی نیز در شهرستان آغاز شده و در اجرای طرح ساماندهی سند مسکن روستایی برای شهرهای زیر 20 هزار خانوار و روستاهای بالای 50 خانوار امسال یک‌هزار و 200 سند صادر و به صاحبان آنها تسلیم شده است.

شهبا از تهیه و اجرای طرح هادی برای 17 روستا خبر داد و گفت : 12 روستا بازنگری طرح شده است و  روستاهای بلورد، کهن‌شهر سفلی، خیرآباد کفه با اعتبار 2 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و دهیاری‌ها طرح هادی آنها در مرحله نخست انجام شد.

خبرنگار فارس به سراغ چند تن از کسانی که مسکن‌های خود را تحویل گرفتند، رفت و با آنها به گفت‌وگو نشست.

سهیل عظیمی از کسانی بود که با ابراز خرسندی از مسکن خود گفت: ما که نمی‌توانستیم صاحب خانه شویم و خدا را شاکریم به برکت نظام اسلامی و مسئولان دلسوز توانستیم سرپناهی را داشته باشیم.

طاهره محبی هم از اقدام مسئولان بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکونی برای محرومان قدردانی کرد و بیان داشت: ما که از اقشار مستضعف جامعه هستیم به این زودی‌ها و شاید هیچ وقت به خانه‌ای از خودمان نمی‌رسیدیم و امروز با شکرگزاری به درگاه خداوند از مسئولان نظام به دلیل اینکه به فکر محرومان بودند، تشکر می‌کنیم.

ربابه ساجدی هم که در آشپزخانه کوچک خود مشغول کار بود با تشکر از بانیان امر مسکن و بنیاد مسکن با ابراز خوشحالی گفت: فکر نمی‌کردیم ما هم روزی خودمان صاحب‌خانه شویم، چون درآمدهای ما به ساخت مسکن یا سرپناهی نمی‌رسید و من نمی‌دانم با چه زبانی از مسئولان تشکر کنم که امروز در خانه‌ای که متعلق به ما است، زندگی کنیم و از اسباب کشی و مستاجری راحت شویم.

انتهای پیام/80015/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول