اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه و موزه‌های آستان‌ قدس رضوی خبر داد

رهبر انقلاب در صدر اهداکنندگان کتاب به کتابخانه آستان‌ قدس

رئیس سازمان کتابخانه و موزه‌های آستان‌قدس رضوی گفت: مقام‌ معظم‌ رهبری با اهدای نزدیک به 15 هزار جلد کتب و نسخ خطی در صدر اهداکنندگان کتاب به این مجموعه قرار دارند.

رهبر انقلاب در صدر اهداکنندگان کتاب به کتابخانه آستان‌ قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی زاهدی در نشستی خبری که صبح امروز به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه آستان ‌قدس رضوی با سابقه 1100 ساله آثار ارزشمندی را از قرن‌های اول اسلام تا به امروز گردآوری کرده است.

وی با اشاره به وجود گنجینه‌های بزرگ و تاریخی در این مجموعه بیان داشت: قرآن‌های منسوب به حضرت علی(ع) و 6 تن از معصومین دیگر در موزه آستان‌ قدس رضوی به نمایش در آمده و قابل ذکر است که نخستین کتاب اهدایی به این مجموعه در قرن چهارم هجری قمری بوده است.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: کتابخانه آستان‌ قدس رضوی در طی 11 قرن از فعالیت خود دارای 21 میلیون منبع بوده که 3.5 میلیون آن کتاب است که از این تعداد 85 هزار نسخه آن نیز خطی بوده و همچنین در این مجموعه 3 میلیون کتاب الکترونیکی وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در حوزه مراجعان است، افزود: تعداد مراجعان به این کتابخانه به صورت سالانه 7 میلیون نفر و تعداد اعضای این مجموعه 551 هزار نفر است که سال گذشته یک‌میلیون‌ و 400 هزار جلد کتاب از سوی این مجموعه به اعضا امانت داده شده و همچنین نزدیک به  پنج میلیون جلد کتاب در کتابخانه مطالعه شده است.

رئیس سازمان کتابخانه و موزه‌های آستان‌قدس رضوی اظهار داشت: در پنج سال گذشته از سوی آیت‌الله طبسی 5 میلیارد تومان به این مجموعه کمک شده که در همین مدت 746 هزار جلد کتاب چاپی و 8 هزار جلد کتاب خطی با این بودجه خریداری شده است.

زاهدی در خصوص اهدای کتاب به این مجموعه خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 518 هزار جلد کتاب به این مجموعه اهدا شده که 15 هزار و 880 نسخه از آن کتب خطی و چاپ سنگی است.

به گفته وی، مقام‌ معظم‌ رهبری با اهدای نزدیک به 15 هزار جلد کتب و نسخ خطی در صدر اهداکنندگان کتاب به این مجموعه قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: اخیرا نیز 18 هزار جلد کتاب توسط حجت‌الاسلام عابدین‌زاده در هفته کتاب به این مجموعه اهدا شده که این کتاب‌ها دیروز به کتابخانه تحویل داده شد.

انتهای پیام/2202/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول