اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کردستانی:

کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است

نویسنده کتاب «دلوپ» نقش کتاب را در ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

کتاب بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است

بهروز خیریه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امروزه دشمنان با بهره‌گیری از دسیسه‌های فرهنگی مختلف سعی می‌کنند به ملت ایران و سایر کشورهای اسلامی ضربه بزنند.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی به واسطه تاثیرات مفیدی که بر آگاهی و بصیرت فرد دارد، بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان است.

نویسنده کتاب‌های «دلوپ» و «اهل بیت» در شعر شاعران کرد، بیان کرد: تعمیق فرهنگ جامعه، گسترش علم، ارتقا سطح دانش و فرهنگ عمومی، آگاهی یافتن از علوم مختلف و مسائل سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین مزایای کتاب و کتابخوانی برای فرد و جامعه است.

خیریه اضافه کرد: تشویق به کتابخوانی، افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در کتابخانه‌های عمومی، ارتقای زیربنا، تنوع عناوین کتاب‌ها و سهولت دسترسی مردم به کتاب می‌تواند از عوامل مهم در جذب مردم به مطالعه باشد.

وی نقش مسئولان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم ارزیابی و عنوان کرد: نظر به آموزه‌های دینی ما مسئولان در این رابطه رسالتی خطیر بر عهده دارند و در قرآن کریم خداوند به قلم سوگند یاد کرده و معجزه جاودان پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین رسول الهی کتاب است.

نویسنده کتاب دلوپ به عوامل موثر در بی‌توجهی مردم به کتاب اشاره کرد و گفت: عادت نداشتن به مطالعه، مشکلات معیشتی، مشکلات خاص چاپ و نشر کتاب و افزایش هزینه‌های چاپ کتاب از جمله عوامل بی‌توجهی به مطالعه است. 

خیریه به نقش مهم موسسات غیردولتی در ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: برخی نهادهای غیردولتی و خصوصی وجود دارند که به فعالیت در این حوزه علاقمند هستند و متولیان امر باید از این ظرفیت استفاده مفید ببرند.

وی عنوان کرد: تنوع منابع و توجه به نیازهای مخاطبان در نشر کتاب می‌تواند در جلب نظر اقشار مختلف به سوی فرهنگ مطالعه بسیار تاثیرگذار باشد.

این نویسنده کردستانی بر لزوم اختصاص بخشی از زمان کاری کارمندان ادارات و سازمان‌ها به مطالعه تاکید کرد و افزود: با این کار علاوه بر افزایش شاخص سرانه مطالعه، کیفیت خدمت‌رسانی در ادارات با توجه به ارتقای دانش کارمندان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/79005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول