اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج برپا شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج برپا شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ظهر امروز در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 ناشر استان کردستان حضور دارند.

جلال قلعه‌شاخانی افزود: این نمایشگاه با همکاری شهرداری سنندج، شورای شهر، کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دایر شده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب از 27 آبان ماه جاری تا 7 آذر ماه امسال در دو نوبت صبح و بعدازظهر دایر است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در این نمایشگاه 6 هزار جلد کتاب و بیش از یک‌هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فلسفی، دینی و مذهبی وجود دارد که علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند در طول این هفته از این کتاب‌ها بازدید کنند.

قلعه‌شاخانی تصریح کرد: در این نمایشگاه کتاب‌ها با 30 درصد تخفیف که 20 درصد تخفیف آن توسط ناشران و 10 درصد دیگر به صورت بن کتاب به مراجعه‌کنندگان عرضه خواهد شد.

وی از برپایی پنجمین نمایشگاه کتاب استانی در سه ماهه سوم سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج برپا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به تلاش و توان ناشران استانی و ارتقاء سطح فعالیت آنان را از اهداف برپایی نمایشگاه عنوان کرد.

قلعه‌شاخانی با اشاره به اهمیت مطالعه در جوامع بشری و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با این حوزه زمینه‌ساز توسعه پایدار استان در تمامی حوزه‌هاست.

وی بیان کرد: توجه به نیازهای جامعه و جلب توجه عمومی به فرهنگ مطالعه با ابزارهای مناسب می‌تواند به گسترش این فرهنگ در کشور کمک زیادی کند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: مطالعه‌ کتاب یک نوع رفتار در جامعه است و می‌تواند در تکامل روحی جامعه مؤثر باشد که برای تغییر این رفتار ما نیازمند حرکت خطی گروهی از نهادها هستیم.

قلعه‌شاخانی خاطرنشان کرد: حرکت در نهادهای آموزشی و پرورشی، حرکت در نهادهای صنفی و حرکت در نهادهای رسانه‌ای مسیرهایی هستند که می‌توانند در این موضوع مورد توجه باشند و در حل فرهنگ مطالعه کمک کار باشند به شرط اینکه همسو و همگام همدیگر قرار گیرند.

در این نمایشگاه بزرگ کتاب که امروز با حضور تعدادی از دوستداران کتاب برپا شد دانش‌آموزان چندین مدارس حضور داشتند و از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بازدید کردند.

این نمایشگاه در چندین غرفه برپا شده و از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

انتهای پیام/79005/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول