اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

وقف کتاب ‎در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه سمنان گفت: امروز باید توجه به کتاب بیشتر شود و وقف کتاب ‎در دستور کار قرار گیرد.

وقف کتاب ‎در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی هم‎زمان با هفته کتاب در نشستی با مدیرکل و کارکنان کتابخانه‎های عمومی استان سمنان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم سوگندهای زیادی دارد و به مقدسات فراوانی قسم خورده که یکی از آنها قلم و کتاب است.

وی قلم و کتاب را مقدس دانست و اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب‎خوانی هفته مقدسی است و باید به آن احترام گذاشت.

نماینده ولی‎فقیه در استان سمنان با تأکید بر ضرورت توجه به کتاب گفت: بهترین دوست انسان کتاب است و بهتر از کتاب دوستی را سراغ نداریم، خیلی وقت‎ها خواندن یک کتاب سرنوشت انسان را تغییر می‎دهد.

امام جمعه سمنان کتابخانه‎ها را ذخایر علمی کشور خواند و گفت: علم در کتابخانه‎‎هاست و یکی از راه‎های عالم‎شدن کتاب‎خوانی است، قرآن مجید می‎فرماید «شما نادان به دنیا آمده‎اید و یکی از راه‎های بیرون آمدن از جهل و نادانی، گوش و چشم و دل است که راه چشم همان کتاب‎خوانی و مطالعه است».

وی کتاب‎ها را به دو بخش کتاب‎های ضاله و مفید تقسیم کرد و اظهار داشت: کتاب‎های ضاله کتاب‎هایی هستند گمراه‎کننده که نوشتن و چاپ، خواندن و ذخیره کردن آن حرام است و باید در اختیار کسی قرار بگیرد که مطمئن باشیم از آن سوءاستفاده نمی‎کند.

نماینده ولی‎فقیه در استان سمنان گفت: کتاب‎های مفید فراوان هستند که باید در اختیار عموم مردم برای مطالعه قرار گیرد.

وی کتابخانه‎ها را ذخیره‎های علمی و فرهنگی کشور دانست و گفت: سعی شود جاذبه‎هایی برای افراد کتاب‎خوان ایجاد کنید تا گرایش به کتابخانه‎ها افزایش یابد و در این مورد دادن یارانه کارساز است.

امام جمعه سمنان گفت: وقف کتاب‎های موجود در خانه‎ها و قرار دادن در کتابخانه‎ها برای مطالعه عموم از دیگر راه‎های افزایش کتاب در کتابخانه‎هاست و باید تدابیری اتخاذ شود تا کتاب‎هایی که در خانه‎ها ذخیره شده است، در کتابخانه‎ها در معرض دید و استفاده عموم قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان نیز برای ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در هفته کتاب گفت: در این هفته عضویت افراد تا 13 سال را در کتابخانه‎ها رایگان و بزرگسالان با تخفیف 50 درصدی می‎توانند برای عضویت در کتابخانه‎ها پذیرفته شوند.

امیرعلی عموزاده تعداد کتابخانه‎های استان سمنان را 56 کتابخانه عنوان کرد و اظهار داشت: هفته آینده 12 کتابخانه در این استان افتتاح می‎شود و مجموع کتاب‎های کتابخانه‎های استان به 900 هزار جلد می‏رسد.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول