اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب

نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت در اراک برپا شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت به مناسبت هفته کتاب در این نهاد خبر داد.

نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت در اراک برپا شد

حجت‌الاسلام حسن هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته ملی کتاب نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کتابخوانی از امروز به مدت 10 روز در این نهاد برپا شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 150 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و 700 عنوان کتاب با موضوعات دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی و اجتماعی به معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر پا شده است.

هنرمند با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطرنشان ساخت: امروز جمهوری اسلامی ایران با هجمه‌های فرهنگی دشمنان برای کم‌رنگ کردن اعتقادات اقشار مختلف جامعه روبرو است که ضرورت وجود کتابخانه و چاپ و انتشار کتاب‌هایی با موضوع ایثار و شهادت از هر زمان دیگری بیشتر احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش عزت نفس، آرامش روحی و روانی و خودشناسی از اثرات مطالعه و کتابخوانی است و هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود امری نیکوست که بر افزایش ذخیره فرهنگ جامعه کمک کرده و موجب ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه همگان باید تکامل و پیشرفت را در انس با کتاب بدانند، گفت: کتاب باید به عنوان نیازی پایان ناپذیر و وسیله‌ای برای رشد و پویایی شخصیت افراد همواره مورد توجه قرار گیرد.

هنرمند ایجاد انگیزه در کودکان نسبت به خواندن کتاب از زمان کودکی و تناسب محتوای منابع مطالعاتی با نیاز مخاطبین کتابخانه‌ها را با اهمیت خواند و گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی و آینده‌سازان و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی‌اند، به همین سبب ارائه کار و کتاب برای کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/87010/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول