اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص تغذیه عنوان کرد

داروها و فعالیت بدنی عمده‌ترین موارد کاهش قند خون

متخصص تغذیه عوامل افزایش دهنده قند خون در بیماران دیابتی را غذا و استرس‌های روزانه عنوان کرد و گفت: داروها و فعالیت بدنی به عنوان عمده‌ترین موارد در کاهش قند خون محسوب می‌شود.

داروها و فعالیت بدنی عمده‌ترین موارد کاهش قند خون

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امین صالح‌پور صبح امروز در همایش دیابت در ارتباط با مبحث تغذیه در بیماران دیابتی اظهار داشت: رژیم غذایی بیماران دیابتی با افراد‌ عادی تفاوتی ندارد و تنها باید به میزان غذا و زمان مصرف آن توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما در بحث تغذیه این است که علاوه بر کنترل قند خون فرد مبتلا به دیابت، زندگی عادی نیز داشته باشد.

صالح‌پور عمده عوامل افزایش دهنده قند خون در بیماران دیابتی را غذا و استرس‌های روزانه عنوان کرد و گفت: داروها و فعالیت بدنی به عنوان عمده‌ترین موارد در کاهش قند خون محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گروه نان و غلات بیشترین مصرف را طی شبانه‌روز داشته و نوع پخت و تهیه آنها نیز در کاهش قند موجود در ماده غذایی اثر ندارد، لذا باید در میزان مصرف آن دقت داشت.

صالح‌پور افزود: برنج سفید به میزان بالایی دارای قند است، لذا به بیماران دیابتی توصیه می‌شود به همراه برنج از حبوبات و سبزیجات مصرف کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: بر اساس مزه میوه‌ها نمی‌توان به میزان قند موجود در آن پی برد، به عنوان مثال آلبالوی ترش درصد قند بیشتری نسبت به گیلاس دارد.

صالح‌پور ابراز داشت: میوه‌هایی مانند خرما، انگور، انجیر، انبه، آناناس، خربزه، موز، طالبی قند بالایی دارند و میوه‌هایی مانند سیب درختی، پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش، کیوی، خرمالو و هندوانه قند متوسط دارند.

وی افزود: گوشت منبع مؤثری در آهن و روی است، اما با بالا رفتن چربی خون برای افراد دیابتی مضر است، لذا توصیه می‌شود مبتلایان به دیابت از گوشت سفید استفاده کنند.

صالح‌پور بیان داشت: سبزیجات تنها گروه غذایی است که مصرف آن برای مبتلایان به دیابت آزاد بوده و می‌توانند بلامانع استفاده کنند، البته باید در مصرف هویج پخته، شلغم پخته و لبو به دلیل قند بالا احتیاط کرد.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول