اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دیابت شهرستان ورامین:

دیابت قابل کنترل است

رئیس انجمن دیابت شهرستان ورامین گفت: دیابت قابل کنترل است.

دیابت قابل کنترل است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد نماز جمعه ورامین، امیر امینی که به‌مناسبت روز دیابت به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، اظهار داشت: دیابت یک بیماری جدی و خطرناک است که در آن بدن یا دچار کمبود انسولین است یا انسولین تولیدی را به درستی مصرف نمی‌کند.

رئیس انجمن دیابت شهرستان ورامین افزود: دیابت چند نوع است که در نوع اول وابسته به انسولین است و در نوع دوم وابستگی نسبت به انسولین وجود ندارد و انسولین در بدن وجود دارد ولی یا کم است یا عمل نمی‌کند و در مورد سوم دیابت ناشی از زایمان زنان است که این نوع دیابت گذراست و در حدود 10 درصد آن باقی می‌ماند و 90 درصد آن از بین می‌رود.

امینی ادامه داد: اگر انسان دیابت را کنترل کند به راحتی می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد و امروز ما کسانی را در انجمن داریم که مدت 45 سال است که مبتلا به دیابت هستند و توانستند به زندگی خود ادامه دهند اما اگر این بیماری کنترل نشود عوارض وخیمی را برای فرد به‌دنبال دارد.

وی اضافه کرد: این بیماری دارای عوارض زودرس و عوارض دیررس است که در عوارض زودرس افت قند، عرق سرد و تپش قلب به‌وجود می‌آید و در این موارد باید بیماران یک مقدار شیرینی مصرف کنند تا بیماری آنان کنترل شود.

این مسئول یادآور شد: نابینایی و عدم نارسایی کلیه که بیمار نیاز به دیالیز پیدا می‌کند از جمله عوارض دیررس بیماری دیابت است.

وی عنوان کرد: عطش فراوان، تکرر ادرار و لاغر شدن افراد به مرور زمان از علائم دیابت است که انسان‌های مبتلا به این عوارض باید نسبت به این علائم حساس باشند.

امینی بیان داشت: متأسفانه برخی برای درمان بیماری دیابت به طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی بدون مجوز پزشک می‌پردازند و برخی با درمان سنتی به کما رفتند و باید در این زمینه توجه جدی صورت گیرد.

وی علاج دیابت توسط تریاک را یک باور نادرست دانست و عنوان کرد: بعضی از افراد به‌صورت سنتی برای علاج دیابت اقدام به مصرف تریاک می‌کنند که این اقدام بسیار خطرناک است و همچنین بیماران دیابتی از تماشای فیلم‌های استرس‌آور پرهیز کنند.

امینی در ارتباط با راه‌های جلوگیری از بیماری دیابت تاکید کرد: با کاهش مصرف مواد چرب، پرهیز از سیگار و مصرف کاهو، خیار و … بیماری دیابت را از انسان دور می‌کند.

رئیس انجمن دیابت شهرستان ورامین تأکید کرد: انجمن دیابت 9 سال است که در شهرستان ورامین تأسیس شده است و عملکرد موفقی را از خود به جای گذاشته است.

وی افزود: ویزیت رایگان بیماران، ارائه دستگاه‌های رایگان به بیماران دیابتی برای تنظیم قند خون، کنترل قند با قرارداد بستن با برخی آزمایشگاه‌ها و ارائه محصولات رژیمی برای کنترل وزن از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این انجمن است.

این مسئول ادامه داد: باید توجه داشت که ما غذای دیابتی نداریم و محصولات رژیمی برای کنترل وزن است و انرژی کمتری را به بدن وارد می‌کند.

رئیس انجمن دیابت شهرستان ورامین تصریح کرد: عوامل به وجود آورنده دیابت هنوز هم ناشناخته است البته عوامل ژنتیکی و چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد به دیابت دارند و طبق نظر سازمان جهانی دیابت اندازه‌گیری قند خون برای غربالگری توصیه می‌شود.

انتهای پیام/2462/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول