اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار مازندران خبر داد

بازسازی 1700 واحد مسکونی سوسنگرد توسط مازندرانی‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: یک‌هزار و 700 واحد مسکونی در منطقه سوسنگرد توسط مازندرانی‌ها بازسازی شد.

بازسازی 1700 واحد مسکونی سوسنگرد توسط مازندرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، منصورعلی زارعی در دیدار مدیران و کارکنان شرکت گاز مازندران در مزار شهدای گمنام دفاع مقدس استان، که به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد انجام شد، بیان داشت: اهمیت آزادسازی سوسنگرد در تاریخ هشت سال دفاع مقدس کمتر از آزادسازی خرمشهر نبود.

زارعی با اشاره به اهمیت استراتژیک سوسنگرد در دسترسی دشمن به اهواز اظهار داشت: اشغال سوسنگرد بخش مهمی از اهداف دشمن در تجاوز به خاک‌مان را محقق می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نقش مقام معظم رهبری نماینده وقت امام(ره) در شورای عالی دفاع و شهید چمران را در عملیات سوسنگرد را بسیار بی‌بدیل و تاثیرگذار دانست و افزود: دشمن در روز ششم مهر ماه سوسنگرد را اشغال کرد که در مرحله اول شهر با مقاومت نیروهای مردمی آزاد شد و دشمن در اطراف سوسنگرد مستقر شد.

زارعی ادامه داد: دشمن 23 آبان ماه 1359 دوباره با تمام قوا به سوسنگرد حمله کرد که در این مرحله نیز نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در آزادسازی این شهر بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری همچنین شهید چمران به فرمانده لشگر 92 زرهی مبنی بر لزوم حضور در عملیات آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد زمینه پیدایش عملیات طریق‌القدس و آزادسازی بستان بود.

زارعی همچنین نقش مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد را بسیار مهم برشمرد و گفت: استان مازندران با اعزام 13 هزار نفر نیروی کار به سوسنگرد حدود یک‌هزار و 700 واحد مسکونی را در این منطقه بازسازی کرد.

انتهای پیام/2296/ل/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول