اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز تجلیل از مادران شهدای سوسنگرد

سخنرانی دست نوشته‌ای که به دلگویه مادر شهید ترجیح داده شد

در مراسم تجلیل از مادران شهدای سوسنگرد، مادر شهید آرایی که هنوز پیکر فرزندش را بعد از شهادت در آغوش نکشیده است از یکی از روایان سوسنگرد سراغ فرزندش را می‌گرفت.

سخنرانی دست نوشته‌ای که به دلگویه مادر شهید ترجیح داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ظهر امروز در مراسم تجلیل از مادران شهدای سوسنگرد زمانی که راوی دفاع مقدس که خود جانباز 70 درصد بود و با ویلچر از روی پله‌ها پایین می‌آمد صدایی از بین جمعیت بلند شد با وجود صدای زیاد بلندگوی محل برگزاری مراسم ،همه چشم‌ها به سمت صدا چرخید مادری با صدای بلند داد زد: شما که از رشادت‌های رزمندگان در سوسنگرد خاطراتی را بیان می‌کنید آیا علی آرایی را می‌شناسی؟

مادر شهید آرایی با زبان محلی دوباره مطلبش را تکرار کرد به دلیل همین درخواست همهمه‌ای در جمع ایجاد شد.

صفیه فتح‌الله‌پور وقتی برای دریافت لوح سپاس به بالای سن رفت نیز درخواستش را می‌خواست مطرح کند که هیچ یک از دست‌اندرکاران برنامه به صحبت‌هایش توجه نکردند.

انتظار این بود که در روزی که به نام تجلیل از مادران شهدای سوسنگرد در مازندران نامگذاری شده بود مسئولان کمی حوصله به خرج می‌دادند و این مادر شهید دلگویه‌هایش را مطرح می‌کرد.

برنامه زمانی شروع شد که استاندار مازندران در مراسم حضور یافت، پس از حضور استاندار مراسم با سخنرانی زهرا جمشیدی مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران آغاز شد و با سخنرانی ربیع فلاح ادامه پیدا کرد و مراسم با اهدا لوح سپاس خاتمه یافت.

استاندار مازندران به دلیل مشکلات کاری، تا پایان مراسم نماند.

خبرنگاران برای شنیدن دلگویه این مادر شهید دورش جمع شدند.

این مادر شهید خودش را صفیه فتح‌الله‌پور معرفی کرد، اهل روستای روستای بندپی بابل، می‌گفت فرزندم علی 17 ساله بود که عازم جبهه شد.

وی ادامه داد: علی نخستین فرزندم بود برای پیدا کردن فرزندم هر جا که باشد می‌روم.

این مادر شهید ابراز داشت: به دلیل بیماری‌ام، فرزندانم می‌خواستند از حضورم در این مراسم جلوگیری کنند ولی با مقاومت من مواجه شدند.

وی به علاقه‌ای که شهید آرایی به امام خمینی(ره) داشت اشاره کرد و گفت: در زمان حضور امام خمینی در کشور مراسم استقبال امام خمینی را از رادیویی که از همسایه قرض گرفته بود پیگیری می‌کردم.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول