اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش جنوب غرب:

ارتش بازوی پرتوان نظام در جنگ تحمیلی بود

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش جنوب غرب گفت:‌ارتش جمهوری اسلامی با انجام عملیات شکست حصر سوسنگرد اهداف دشمنان را مأیوس کرد و با رشادت‌های خود نشان داد بازوی پرتوان نظام در دوران 8 سال دفاع مقدس بود.

ارتش بازوی پرتوان نظام در جنگ تحمیلی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ علی ظریفی‌یگانه در مراسم گردهمایی حماسه‌سازان عاشورایی که امروز در شهرستان دشت آزادگان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات شکست حصر سوسنگرد موجب شد که وجود ارتش و پشتیبانی آن از نظام بر همگان ثابت شود و همچنین ارتش نشان داد که گوش به فرمان ولی فقیه است.

وی بیان کرد: نقش ارتش در کنار نیروهای سپاه و مردمی در عملیات آزادسازی سوسنگرد بسیار پررنگ بود و باعث شد که سرزمین‌های اشغالی تسخیر شود.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش جنوب غرب افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی سپاه سوم عراق در سه محور استان خوزستان را مورد آشوب قرار داد و قسمتی از استان همچون سوسنگرد را به اشغال خود درآورد، اما حضور گسترده مقام معظم رهبری در این منطقه موجب شد که نقشه دشمنان منهدم شود و دشمن به اهداف پلیدش که تصرف خوزستان بود، نرسد.

وی ادامه داد: مسئولیت عملیات حصر سوسنگرد بر عهده تیپ 92 زرهی لشگر خوزستان بود که موفق شد با رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام دشمن را از منطقه بیرون کند.

ظریفی یگانه علت اصلی شکست حصر سوسنگرد را هماهنگی بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه دانست و عنوان کرد: به دستور امام که فرمود سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود، عملیات آزادسازی این منطقه به خوبی آغاز شد و لشکر بعث عراق به عقب رانده شد.

انتهای پیام/72015/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول