اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

کمک 5 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از کمک 5 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی خبر داد.

کمک 5 میلیارد ریالی حامیان به ایتام زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد در راستای عمل به سنت‌های حسنه و همچنین سیره ائمه معصومان (ع) در بحث کمک به ایتام اقدام به اجرای طرح اکرام ایتام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام به منظور بهره‌مندی بیشتر ایتام و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و حامیان اجرایی می‌شود، افزود: در قالب این طرح حامیان و خیرین با مراجعه به سایت اینترنتی و یا دفاتر کمیته امداد نسبت به قبول کفالت ایتام اقدام می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار حامی با کمیته امداد این شهرستان همکاری دارند، اذعان داشت: حامیان همکار با این نهاد شامل قشرهای مختلفی از جمله فرهنگیان، پزشکان، اساتید دانشگاه، مهندسان و ... هستند.

این مسئول با اشاره به همکاری مطلوب حامیان در خدمت‌رسانی به ایتام زیرپوشش این نهاد تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی انجام شده و حس مسئولیت حامیان و اعتقادات عمیق مذهبی که در بین مردم استان وجود دارد، در حال حاضر طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های پردرآمد کمیته امداد محسوب می‌شود.

پناهی در ادامه با اشاره به درآمد 5 میلیارد و 400 میلیون ریالی طرح اکرام ایتام تا پایان مهر امسال در شهرستان زنجان افزود: این مبلغ شامل کمک‌های نقدی و هدایای غیرنقدی حامیان است.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری حامیان در حمایت از ایتام زیر پوشش این نهاد از آنها خواست در ادامه سال نیز کمیته امداد را در راستای ارائه خدمات بهتر به ایتام همراهی کنند.

این مسئول همچنین به همکاری حامیان با کمیته امداد در قالب طرح مفتاح‌الجنه اشاره کرد و گفت: یکی از ظرایف مورد تاکید اسلام در ارتباطات اجتماعی توجه به زیردستان و فقرا است و یکی از شاخص‌های این توجه همنشینی و مصاحبت با فقرا است و در بسیاری از دستورات الهی این نکته مورد توجه قرار گرفته و سیره عملی ائمه اطهار (ع) نیز بر این مهم تاکید دارد.

پناهی با بیان اینکه کمیته امداد نیز به عنوان متولی امور محرومان جامعه در راستای احیای سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکار که علاقه و زمینه چنین دوستی‌ها و همنشینی‌هایی را دارند، اقدام به اجرای طرح مفتاح‌الجنه می‌کند، تصریح کرد: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج سیره پاک ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت علی (ع) در مصاحبت با فقرا و محرومان اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان همچنین ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیرین و مسئولین متدین و علاقه‌مند، تکریم فقرا و نیازمندان و ایجاد حس همدلی بین اقشار مختلف جامعه را از اهداف اجرای طرح مذکور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه حامیان و مسئولان همکاری مطلوبی با کمیته امداد در اجرای این طرح حسنه دارند.

انتهای پیام/73005/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول