اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

کودکان بی‌سرپرست مهمان خانواده‌های جایگزین می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان بی‌سرپرست مهمان خانواده‌های جایگزین می‌شوند.

کودکان بی‌سرپرست مهمان خانواده‌های جایگزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مکاریان شامگاه یکشنبه در بازدید سرزده از مرکز نگهداری رضوان، گفت: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کودکان معصوم و آسیب‌دیده‌ای هستند که به دلیل مشکلات خانواده و نهادهای اجتماعی به وضعیت و شرایط ناخواسته‌ای دچار شده‌اند، اظهار کرد: بررسی‌ها حکایت از این دارند که اغلب کودکان بدسرپرست قربانی اعتیاد در جامعه هستند.

وی با اشاره به توجه و حس مهرورزی مردم به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اظهار داشت: این کودکان احتیاج دارند جامعه آنها را باور کند و همچون دیگر کودکان آنها را بپذیرد و مرهمی بر زخم‌های آنها باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واگذاری کودکان واجد شرایط به خانواده‌های تأیید شده خبر داد و خاطرنشان کرد: همه فرزندان مقیم خانه‌های کودکان با بررسی کارشناس و با رعایت ضوابط سازمان و موازین حقوقی می‌توانند به منظور مراقبت و زندگی به بصورت امین موقت واگذار شوند.

این مسئول، شرایط خانواده متقاضی کودک را ایرانی، مسلمان، متعهد به مبانی اعتقادی و اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مشهور به حسن خلق و نداشتن سوء پیشینه و توانایی روحی و مالی نگهداری کودک از مهم‌ترین اصول مورد بررسی در واگذاری کودکان است.

مکاریان تأکید کرد: در صورت فقدان توانمندی خانواده در حمایت مناسب از کودک و یا وجود سوء رفتار نسبت به کودک در خانواده واگذار شده و رضایت نداشتن از کیفیت حمایت و مراقبت از وی اقدامات لازم به منظور جداسازی کودک از خانواده با نظر کارشناسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است؛ مرکز رضوان محل نگهداری 12 فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست دختر است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول