اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی:

تلاش مسئولین در تحقق خلق حماسه اقتصادی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: تلاش‌های مسئولین به منظور خلق حماسه اقتصادی است که با برنامه‌ریزی و تلاش روزافزون این امر تحقق خواهد یافت.

تلاش مسئولین در تحقق خلق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن‌بیگی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: حماسه سیاسی به لطف خداوند با انتخابات ریاست جمهوری کشورمان رقم خورد و حضور گسترده مردم در انتخابات خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری را رقم زد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی افزود: مردم  همیشه در صحنه و سرافراز ایران اسلامی با حضور پرشور و گسترده خود در انتخابات 24 خرداد یک بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آری گفتند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و شعار تدبیر و امید تهدیدات دشمنان تغییر کرد و نرخ صعودی تورم تا حدودی متوقف شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه مسئولین استان نیز باید در سطح استان با استفاده از رهنمودهای استاندار در راستای تحقق حماسه اقتصادی بکوشند، تحقق رشد اقتصادی را نیازمند یک برنامه‌ریزی صحیح و راهبردی و تلاش همه جانبه دستگاه‌ها دانست.

حسن‌بیگی با اشاره به عدم تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی طی سنوات برنامه چهارم توسعه و نیز رشدهای منفی سال‌های اخیر بر تلاش در راستای عملی کردن اهداف کلی و سندهای بالا دستی نظام برای توسعه کشور تاکید کرد.

وی به فرمانداران نیز برای برگزاری منظم جلسات، کارگروه‌ها و جلسات شورای تامین و برقراری ارتباط نزدیک با مردم، علما و نخبگان جوان  تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی نیز نظارت و مراقبت مستمر از نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌ها را از وظایف مهم دفتر سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 24 حزب رسمی و شناسنامه‌دار در استان فعالیت می‌کنند.

فرهاد اسکندری گفت: دفتر سیاسی در حوزه رفع مشکلات صنفی دانشگاه‌ها و کارخانجات نیز فعالیت داشته و ارتباط خوبی با دو هزار واحد صنعتی و  84 دانشگاه دارد.

وی با بیان اینکه انجام امور مربوط به تمامی انتخابات در سطح استان طبق مقررات و قوانین مربوطه و نظارت بر حسن اجرای آنها یکی از هشت وظیفه عمده دفتر سیاسی است تصریح کرد: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و چهار شعبه اخذ رای استان مرکزی برگزار شد.

اسکندری اظهار داشت: دفتر سیاسی در حوزه رفع مشکلات صنفی دانشگاه‌ها و کارخانجات نیز فعالیت دارد و اکنون دو هزار و 400 واحد کارخانه‌ای مادر، متوسط و کوچک در استان فعالیت می‌کنند و  84 دانشگاه و 120 هزار دانشجو در استان وجود دارند.

وی راه‌اندازی فن‌بازارها و کلینیک صنعت و دانشگاه در شهرهای استان را از جمله اقدامات ارزشمند تقویت ارتباط میان دانشگاه با بخش تولید عنوان کرد و اظهار داشت: کلینیک صنعت می‌تواند عامل مهمی در شکل‌گیری و استمرار همکاری بین صنعت و دانشگاه باشد.

وی بررسی و انجام مطالعات لازم در مورد ایجاد، انتزاع، الحاق و یا تبدیل نقاط مختلف استان به روستا، دهستان، شهر، بخش و شهرستان در سطح استان در چارچوب ضوابط و تعاریف تقسیمات کشوری و ارائه نظرات و پیشنهادات مناسب به وزارت کشور را یکی دیگر از وظایف دفتر عنوان کرد و تصریح کرد: نظارت بر کار بخشداران و فرمانداران از دیگر وظایف این دفتر است.

انتهای پیام/87002/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول