اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران:

حماسه اقتصادی بنر و پلاکارد نمی‌خواهد، عمل می‌خواهد

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران ضمن انتقاد از برخی برخوردها با صنعتگران، از حامیان صنعت در کشور خواست تا حمایت‌هایشان را عملی‌تر و به دور از هر گونه شعارزدگی اعمال کنند.

حماسه اقتصادی بنر و پلاکارد نمی‌خواهد، عمل می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم فروزان صبح امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همه ساله روی مسائل مهم و حیاتی کشور انگشت می‌گذارند و آن را شعار سال می‌کنند که در گرو یک همت جمعی است، ولی این شعارها از سوی مجریان باید به دور از شعارزدگی عمل شود و حماسه اقتصادی نیز از همین دسته مسئل است.

وی اظهار کرد: برای بروز و ظهور حماسه اقتصادی باید برنامه‌ریزی داشت و این حماسه تنها با بنر و پلاکارد محقق نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران ضمن تاکید بر هرچه بهتر اجرایی شدن این شعار در سال جاری توسط همه آحاد مردم جامعه به ویژه دولتمردان ادامه داد: وقتی چرخ‌های تولید در ایران چرخیدن بگیرد، اشتغال ایجاد می‌شود و وقتی اشتغال فعال شود، آرامش و آسایش به وجود می‌آید، اما اگر تولید در کشور ضعیف شد، تمام کشور ضعیف می‌شود.

وی اضافه کرد: ما اکنون در این شرکت بیش از 2 هزار و 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌ایم و صدها هزار نفر را نیز به طور غیرمستقیم درگیر مسئله اشتغال کرده‌ایم، چرا که شرکت پلی اکریل یک شرکت تولید مواد اولیه است.

این مدیر ضمن انتقاد از نحوه برخورد با صنعتگران در کشور ادامه داد: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که این شرکت تنها با 30 درصد از توان خود فعالیت می‌کند و بخش ناچیزی از آن مربوط به تحریم‌ها است، بلکه بخش عمده آن مسایل خود تحریمی‌هاست که به راحتی و با مدیریت صحیح می‌توان آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه پلی اکریل ایران از دو بخش اکریلیک و پلی‌استر تشکیل شده، افزود: ظرفیت ورود مواد اولیه به کارخانه در بخش اکریلیک در سال 60 هزار تن است، در حالی که در ده سال گذشته کمترین مواد اولیه به این کارخانه تحویل شده و سبب شده تا در طول سال گذشته تنها 20 هزار تن مواد اولیه وارد این کارخانه شود.

فروزان همچنین گفت: در کارخانه پلی‌استر صد در صد موادی که مصرف می‌شود ایرانی بوده و تحریم‌ها کمترین اثری روی آن ندارد.

وی اظهار کرد: کشور در بخش تهیه و تولید مواد اولیه پلی‌استر سالیانه حدود یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد که در سال گذشته مصرف این شرکت 6 هزار تن و  برابر 6 درصد تولید کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران ضمن انتقاد از این موضوع که در ده سال گذشته هیچ موقع بیش از 50 درصد ظرفیت مواد اولیه این شرکت، مواد اولیه به آنها تعلق نگرفته است، تصریح کرد: تنها در سال گذشته ظرفیت کامل شرکت را به ما تحویل دادند که از آن طرف از تحویل اتیلن گلایکل که یک ماده مکمل تولید است خودداری کردند  و همین امر باز هم ما را در زمینه تولید محدود کرد.

وی ادامه داد: اکنون یک سری مواد اولیه مورد نیاز کارخانه پلی اکریل ایران است به نام A.N که مورد تحریم است، ولی به جرات می‌توان گفت ما این ماد ه اولیه را راحت‌تر از مواد اولیه‌ای که تولید کشور است تامین می‌کنیم.

فروزان اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک سال و چهار ماه است که ما A.N خریداری کرده ایم، مبلغ آن را به تولید کننده خارجی داده‌ایم، اما به علت مشکلات بانک مرکزی و سازمان گمرک نمی‌توانیم این ماده را وارد کنیم.

*بجای تولید اکریلیک و پلی‌استر کاغذ تولید می‌کنم

وی در ادامه با بیان اینکه برای رفع بسیاری از مشکلات پیش رو به خیلی از ارگان‌ها و نهادهای مربوطه نامه‌نگاری کرده‌ام، اضافه کرد: من هر روز در حال نامه‌نگاری با ارگان‌ها و نهادهای مختلف هستم و برای برخی از موضوعات خاص بیش از صدها نامه نوشته‌ام و به یک تولیدکننده کاغذ تبدیل شده‌ام.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی بخشنامه شده بود که هیچ کالایی در گمرک نماند و هیچ کالایی هم در گمرک نماند، اما حالا مواد اولیه ما که از شرایط نگهداری سخت و مسایل امنیتی زیست محیطی برخوردار است در گمرک می‌ماند و این در حالی است که ما حاضریم تمام عوارض و مبالغ مربوط به آن را پرداخت کنیم و تاکنون هم پرداخت کرده‌ایم، ولی مشکلات اداری و کاغذ بازی ها مانع ما شده است.

*  همه ترازهای مالی ما در بورس وجود دارد

وی ضمن تاکید بر اینکه تمام شاخص‌ها و ترازهای مالی شرکت در بورس وجود دارد، گفت: ما هیچ موضوع پنهانی از کسی نداریم.

فروزان در زمینه انتشار خبر جریمه 22 میلیارد تومانی شرکت پلی اکریل ایران به علت قاچاق سوخت مواد نفتی توسط سایت خبری اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان نیز خاطرنشان کرد: سال 85 شرکت پلی اکریل ایران مقداری A.N وارد نمود و به مخازن خود در بندر ماهشهر منتقل کرد، اما شبانه اداره گمرک استان خوزستان اعلام نمود که مخازن A.N پلی اکریل کم است و این در حالی است که تنها مصرف کننده A.N در ایران خود ما هستیم و به هیچ عنوان امکان فروش این کالا را به کسی نداریم.

وی افزود: با اینکه ما برای خودمان دلیلی داشتیم دادگاه ماهشهر ما را به پرداخت 22 میلیارد تومان جریمه برای ورود A.N به ارزش 7 میلیارد تومان جریمه کرد که با ارایه دلایل و مدارک موجود، به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و رای نقض شد.

این مدیر دوباره پرونده در شعبه هم عرض در آبادان رسیدگی شد و دوباره این دادگاه شرکت پلی اکریل را به همین میزان جریمه نمود، اما این بار هم رای در دیوان عدالت اداری نقض شد و دوباره پرونده در دادگاه اهواز در حال رسیدگی است.

وی اضافه کرد: پیش از اینکه نظری از سوی دادگاه اهواز در این زمینه داده شود ناگهان ما دیدیم این خبر در سایت خبری آن اداره کل منتشر شده و با نامه نگاری از سازمان تعزیرات حکومتی کشور خواستیم تا این خبر از روی سایت حذف گردد که اینچنین نیز شد.

به گزارش فارس، شرکت پلی اکریل ایران یکی از شرکت‌های تولید مواد اولیه دارای تعدادی کارخانه و شرکت وابسته می باشد که از سال 1357 تاسیس شده است.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول