اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

فعالیت 69 کتابخانه نهادی در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: در استان همدان 69 کتابخانه نهادی، هشت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل وجود دارد.

فعالیت 69 کتابخانه نهادی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی ظهر امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان اعتقاد به بحث مطالعه مفید دارد، افزود: مطالعه‌ای مفید است که هدفمند بوده و در مسیر تعالی انسان‌ها باشد.

وی ادامه داد: کتاب خوب کتابی است که انسان را در رسیدن به اهداف مقدس خود یاری کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: ما بیشتر به سمت تحقق نهضت مطالعه مفید گام برمی‌داریم تا مطالعه و کتاب هدفمند شود، چراکه کتاب و مطالعه خوب می‌تواند مشکلات انسان‌ها را بدون منت حل کند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سئوال پرسیدن را در بین اقشار مختلف جامعه بالا ببریم تا مردم با مشاوره گرفتن از کتابداران بتوانند کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند و مطالعه‌ای هدفمند داشته باشند.

استعدادی به حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در همه کتابخانه‌های عمومی استان ارائه خدماتی از جمله سالن مطالعه داریم که همه اقشار از جمله دانشجویان در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع مخزن کتابخانه را باز گذاشته‌ایم تا این موضوع انگیزه‌ای برای مطالعه مراجعه‌کنندگان شود.

استعدادی در بین سخنان خود به آمار مراجعه‌کنندگان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر مراجعه‌کننده و 700 هزار امانتی در سطح استان داشته‌ایم.

وی به نقش بسیار مؤثر و حمایتی کتابدار اشاره کرد و اظهار داشت: نقش کتابداران در ارتقای سطح مطالعه بی‌بدیل است، چراکه مشاوره‌های وی می‌تواند در پیوند مردم با کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه مفید موثر باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: اگر به دنبال زندگی هدفمند و با نشاط و به دنبال حل مشکلات خود مخصوصاً مشکلات فرهنگی و اخلاقی هستیم، کتاب بهترین پناهگاه است که بدون هیچ منتی به ما مشاوره می‌رساند.

وی نقش والدین را در آشنایی کودکان و فرزندان با کتاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امروزه بحث کتاب و مطالعه دغدغه همه والدین است.

استعدادی ادامه داد: موضوع مطالعه دغدغه تمام اقشار جامعه و مسئولان است چرا که ما به دنبال ارائه الگوی ایران اسلامی هستیم که کتاب نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی از برپایی غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه کتاب خبر داد و اذعان داشت: در این غرفه خدمات کتابخانه‌ها را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با کتابخانه‌ها ارائه می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برپایی مسابقات فرهنگی، مشاوره کتاب، عضویت رایگان را از دیگر برنامه‌های این غرفه در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود کتابخانه‌های عمومی را از ابزار اصلی رشد فرهنگی در جوامع دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی با فراهم‌آوری منابع مفید به رفع نیاز افراد و گروه‌ها مختلف جامعه کمک می‌کند تا اعضا بتوانند با مطالعه آن‌ها نیاز‌های مختلف خود را رفع کنند.

استعدادی هدف از برنامه‌های هفته کتاب را ارائه خدمات برای رسیدن به اهداف بیان شده دانست.

وی افتتاح فاز چهارم و پنجم ایستگاه مطالعه را از برنامه‌های هفته کتاب استان برشمرد و گفت: در این مراسم ایستگاه مطالعه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، ایستگاه مطالعه بیمارستان حضرت قائم(ع) و ایستگاه مطالعه دفتر امام جمعه افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی و نهادی را در سطح استان از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اضافه کرد: در استان همدان 69 کتابخانه نهادی، هشت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل وجود دارد.

وی در پایان سخنانش نقد کشوری کتاب در زمینه مهدویت یا حضور نویسنده کتاب و شفیعی سروستانی، افتتاح کافه کتاب، دیدار با امام جمعه و ... را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

انتهای پیام/89029/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول