اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در سنندج

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در سنندج تاکید کرد و گفت: احداث این کتابخانه نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.

ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی که در کتابخانه عمومی شهرک بهاران سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر استان‌ها دارای کتابخانه مرکزی است، اظهار کرد: زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع برای ساخت کتابخانه مرکزی سنندج خریداری شده است.

به گفته وی، در طول سال‌های گذشته اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان برای ساخت این کتابخانه در نظر گرفته شد که این میزان برای تکمیل و ساخت آن کافی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی تامین این مبلغ نیست، افزود: احداث این کتابخانه نیازمند جذب اعتبارات ملی است که باید در این راستا تلاش‌های لازم صورت پذیرد.

حسن‌زاده تصریح کرد:‌ با احداث این کتابخانه با زیربنای 15هزار مترمربع سرانه کتابخانه‌های استان به 38 هزار متر مربع می‌رسد.

وی و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی را از مهم‌ترین نیازهای شهرستان سنندج عنوان کرد و رفع نیازهای فرهنگی استان را ضروری دانست و بیان کرد: متاسفانه وضعیت فرهنگی کردستان در حال حاضر زیاد مناسب نیست.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان، معرفی کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری نیازمند تلاش بیش از پیش مسئولین در راستای تحقق منویات رهبری به منظور معرفی و افزایش شاخصه‌های فرهنگی در استان است.

حسن‌زاده افزود: شاخصه‌های فرهنگی موجود در استان نشان از کم کاری ما در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه فرهنگی بودن استان است.

وی ارتقا شاخصه‌های فرهنگی استان را نیازمند تلاش بیش از پیش مسئولین و اقشار مردم دانست و اظهار کرد: نقش مسئولین به ویژه فعالان عرصه فرهنگی در این راستا تعیین کننده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان بر ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به نقش آن در ارتقا و بصیرت‌افزایی مردم تاکید کرد و بیان داشت: جامعه روحانیون با توجه به تاثیرگذاری که بر روی جامعه دارند باید در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 10 نفر از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

انتهای پیام/79002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول