اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی خبر داد

اهدای 7500 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد خراسان رضوی

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی از اهدای 7 هزار و 500 جلد کتاب به ارزش 750 میلیون ریال به کتابخانه‌های مساجد این استان خبر داد.

اهدای 7500 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین عبداللهی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز بیست و یکمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری ایران در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی اکنون هزار و 200 کتابخانه در مساجد داریم.

وی با بیان اینکه به کتابخانه مساجدی استاندارد گفته می‌شود که دارای فضای 70 متر با حداقل 3 هزار جلد کتاب و 300 نفر عضو باشد، ادامه داد: با این محاسبه در استان 116 کتابخانه استاندارد داریم که قرار است مجوزشان در این هفته داده ‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 149 کتابدار مساجد زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکید ما بر عضوگیری بیشتر کتابخانه‌های مساجد است، افزود: از خیرین کتابخانه‌های مساجد نیز در این هفته تجلیل به عمل خواهد آمد.

عبداللهی در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب تاکید کرد: سعی ما بر این است که نمایشگاه‌های متعددی در سطح مساجد برپا کنیم با این حال با ائمه جماعات مساجد نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا در رابطه با معرفی کتاب‌ها و کتابخانه مسجد خود با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این هفته 110 قفسه، 40 میز و 160 صندلی به ارزش 220 میلیون ریال به کتابخانه‌های مساجد اهدا می‌شود، افزود: بیمه کتابداران مساجد از طریق صندوق بیمه هنرمندان تامین می‌شود.

عبداللهی در رابطه با برنامه‌های هفته کتاب در سال جاری گفت: مراسم تقدیر از کتابداران مساجد، بازدید از کتابخانه‌های موفق مساجد، اهدای نرم‌افزار مهر مسجد برای خدمات کتابخانه‌ای و راه‌اندازی مراکز خدمات فنی کتابخانه از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته در استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول