اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خبر داد

عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌های خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از عضویت نیم‌بهای مردم در کتابخانه‌های عمومی این استان به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی خبر داد.

عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌های خراسان شمالی

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: البته عضویت افراد تا 6 سال در کتابخانه‌ها طی این ایام رایگان است.

وی هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی را از 25 آبان تا دوم آذر عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی به اجرا در می‌آید.

رحیمی تجلیل از خیرین و یاوران کتاب، تجلیل از نویسندگان، تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور عضو کتابخانه‌ها، تجلیل از بازنشستگان کتابخانه‌ها و برگزاری آیین‌های تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه کتاب را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب، بازدید مدیران استان از کتابخانه‌های عمومی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تقدیر از اصحاب رسانه فعال در حوزه کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

* 25 نفر به استخدام کتابخانه‌های خراسان شمالی درآمدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی یکی از مشکلات کتابخانه‌های این استان را در سال‌های اخیر کمبود نیروی کتابدار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه 25 نفر به استخدام کتابخانه‌های سطح استان درآمده و بخشی از کمبودها در این زمینه برطرف شد.

وی افزود: 15 نفر از افراد استخدام شده در کتابخانه‌های شهری و 10 نفر در کتابخانه‌های روستایی جذب شدند. با این وجود هنوز در زمینه نیروی انسانی با کمبودهایی مواجه هستیم.

* برگزاری 300 مسابقه فرهنگی با محوریت کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی شمار مسابقات برگزار شده طی سال گذشته با محوریت کتابخانه‌ها را 300 مورد عنوان کرد و گفت: 250 مورد از این مسابقات به صورت مجازی و 55 مسابقه هم مکتوب برگزار شده است.

به گفته وی، افزون بر 14 هزار نفر در این مسابقات شرکت داشته که از افراد برگزیده تقدیر به عمل آمده است.

انتهای پیام/63002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول