اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسدآباد خبر داد

راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در اسدآباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای کتابخانه خیرساز نیست، گفت: به زودی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را در این شهرستان راه‌اندازی می‌کنیم.

راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در اسدآباد

مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در هفته کتاب، معرفی کتابخانه‌ها در دستور کار قرار دارد تا باعث گستر‌ش فرهنگ مطالعه مفید در سطح شهرستان شویم.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» افزود: از جمله برنامه‌های هفته کتاب می‌توان به همایش گرامیداشت روز کتاب، رونمایی از ایستگاه مطالعه بیمارستان قائم، بازدید مسئولان و دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و برگزاری مسابقه آنلاین کتاب «نسیم در کویر» اشاره کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به نقش مطالعه در زندگی مردم بیان کرد: اگر بتوان کتاب و کتابخوانی را وارد سبد کالای مردم و قلب جامعه کرد، می‌توان جلوی مشکلات فرهنگی را گرفت تا جوانان و مردم از اوقات فراغت خود به بهترین شکل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای سه باب کتابخانه است، افزود: در حال رایزنی با آموزش و پرورش و سپاه هستیم تا بتوانیم کتابخانه‌ مشارکتی راه‌اندازی کنیم.

مرادیان با اشاره به این نکته که شهرستان اسدآباد دارای کتابخانه خیرساز نیست، افزود: انجمن خیرین نهاد مردمی هستند که می‌توانند کمک بسیاری در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: به زودی انجمن خیرین را در این شهرستان راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم از برکات این انجمن در راستای هدف والای خود گام برداریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد عنوان داشت: کتابخانه‌های شهرستان اسدآباد دارای 2 هزار و 200 عضو فعال است که این آمار با طرح عضویت رایگان در این هفته رشد خوبی خواهد داشت.

وی مسن‌ترین عضو کتابخانه‌های شهرستان را 74 ساله و جوان‌ترین را دو سال و نیم عنوان کرد.

مرادیان نقش خانواده را در آشنایی کودک با کتاب و کتابخوانی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در خانواده‌هایی که کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد و پدر و مادر اهل کتاب و مطالعه هستند، فرزندان به سمت کتاب گرایش می‌یابند که این خود یک ارزش در خانواده شناخته می‌شود.

وی سرانه فضای مطالعه در این شهرستان را ضعیف دانست و گفت: این سرانه در اسدآباد به ازای هر 100 نفر 60 سانتی‌متر است که با افتتاح کتابخانه قاسم‌آباد در هفته‌های آینده ارتقا خواهد یافت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسدآباد به حمایت خوب شهرداری از این اداره اشاره کرد و تصریح کرد و گفت: در 6 ماهه اول سال، 85 درصد از نیم درصد سهم شهرداری وصول شده است.

وی در پایان سخنان خود خواستار حمایت هر چه بیشتر مسئولان از این اداره شد.

انتهای پیام/89029/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول