اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری صورت گرفت

آغاز به‌کار نخستین دوره آموزش عمومی مدیریت بحران در محله در قزوین

با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی نخستین دوره آموزش عمومی مدیریت بحران در محله در استان قزوین آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار نخستین دوره آموزش عمومی مدیریت بحران در محله در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین دوره آموزش عمومی مدیریت بحران در محله ظهر امروز با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی در استان قزوین آغاز به‌کار کرد.

این دوره آموزشی با همکاری اداره کل مدیریت بحران استان، جمعیت هلال احمر استان، اورژانس، آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شده است.

هدف از اجرای این طرح کاهش خسارت‌های جانی و مالی، توانمندی فکری در شرایط بحرانی، افزایش سطح دانش و آگاهی عموم مردم جامعه در خصوص مواجه به شرایط بحرانی و حوادث است.

پیشگیری از حوادث، کمک‌های اولیه، زندگی در چادر، بهداشت محیط، بهداشت روانی، امدادرسانی، مقاوم‌سازی ساختمانی، جلوگیری از آتش‌سوزی و چگونگی همکاری مردم با سازمان‌ها و نهادهای دولتی هنگام بروز حوادث موضوعاتی است که در این دوره آموزش داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح در تمام محله‌های استان قزوین به مرحله اجرا در می‌‌آید و حداکثر تا پنج سال آینده تمام شهروندان استان قزوین با گذراندن این دوره‌های آموزشی آمادگی لازم در برابر حوادث را پیدا می‌کنند.

علی‌محمد آهنی افزود: اگر آموزش‌های ضروری به مردم داده شود، قطع یقین در مواقع بروز حادثه میزان خسارات وارده بر جان و مال مردم به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: رعایت دستورهای اولیه ایمنی و امداد پیش از وقوع حوادث و پس از آن، سهم عمده‌ای در کاهش خطرها و آسیب‌های ناشی از حوادث دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: بنابر این با توجه به ضرورت افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص مقابله با حوادث مختلف اعم از حوادث طبیعی و انسان‌ساز، آموزش مهارت‌های مقابله با این حوادث بسیار حائز اهمیت بوده و ضرورتی غیر قابل انکار است.

آهنی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های مرتبط با بروز حوادث به مردم خاطرنشان کرد: فعالیت بیشتر، ارائه آموزش‌های لازم و جلب توجه هرچه بیشتر قشرهای جامعه در خصوص روش‌ها و امکانات پیشگیری از حوادث متأثر از بلایای طبیعی باید در اولویت برنامه‌های تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: گرچه امکان جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی وجود ندارد اما می‌توان با انجام آموزش‌های لازم و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند مقاوم‌سازی منازل مسکونی خسارت احتمالی ناشی از وقوع این حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول