اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان:

پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان راه‎اندازی شد

عضو کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان به شکل آزمایشی شروع به کار کرد.

پایگاه جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان راه‎اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید علیرضا حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: هم اکنون این سایت اینترنتی از طریق نشانی: http://havades.ostan.golestanportal.ir قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اخبار و گزارش‎های این اداره کل از دامنه اینترنتی دیگری قابل دریافت بود که با توجه به یکپارچه شدن پورتال استانی به نشانی یاد شده تغییر یافت.

جذابیت بیشتر برای مخاطبان در سایت جدید اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان 

حسینی با اشاره به اهمیت نقش اطلاع‎رسانی در مدیریت بحران اظهار داشت: سعی می‎کنیم در سایت جدید جذابیت بیشتری برای مخاطبان فراهم ساخته و اطلاعات و اخبار این اداره کل را با سرعت بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.

وی یادآور شد: سایتی که هم اکنون به شکل یکپارچه وجود دارد در بخش مدیریت دارای مشکلات بسیاری است که نیازمند اصلاح و آسان‎سازی برای کاربرانی است که در آن اطلاعات قرار می‎دهند.

این کارشناس حوزه رسانه با تاکید بر اهمیت مخاطب‎شناسی در پایگاه‎های اطلاع‎رسانی افزود: در طراحی یک سایت باید مخاطبان را شناخت و با استفاده از نظر کاربران از پردازش کلیشه‎ای و تکراری سایت اینترنتی پرهیز کرد.

آماده استفاده از نظرات برای کارکرد بهتر سایت مدیریت بحران گلستان  

حسینی از بازدیدکنندگان سایت خواست تا نظرات خود را برای بهتر شدن کارکرد سایت در بخش نظرات اخبار اعلام کنند.

وی تصریح کرد: جذب مخاطب و تسهیل اطلاع‎رسانی، هدف اصلی سایت‎های اطلاع‎رسانی است و این موضوع باید به عنوان یک اصل در طراحی سایت‎های خبری دولتی هدف قرار داده شود.

حسینی با اشاره به نقش رسانه‎ها در چهارچرخه مدیریت بحران «پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی» اضافه کرد: اولویت برنامه‎ریزی برای استفاده از قابلیت رسانه‎های جمعی باید در حوزه پیشگیری و با رویکرد آموزش و اطلاع‎رسانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارکرد درست و با برنامه رسانه‎ها می‎تواند به عنوان یک راهبر، مدیریت بحران را به سمت نقش آفرینی نافذ و موثر رهنمون سازد.

رسانه‎ها می‎توانند به مدیریت بحران کمک کنند

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کارکرد رسانه‎ها در حین بحران ادامه داد: در این وضعیت رسانه‎ها هم می‎توانند به مدیریت بحران کمک کنند و هم اینکه می‎توانند با کارکرد نادرست خود باری بر دوش این بخش باشند.

حسینی تصریح کرد: ‌برای رسانه‎ها به ویژه در مرحله حین بحران باید برنامه داشت تا وظایف آنان در چارچوب دستورالعملی باشد که کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی تدوین کرده است.

وی یادآور شد: در تهیه این دستورالعمل علاوه بر نظرات مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باید از نظرات اصحاب رسانه نیز سود برد.

حسینی تصریح کرد:‌ در مرحله بازسازی نیز باید رسانه‎ها ضمن بررسی اقدامات انجام گرفته، نقاط ضعف و قوت موضوعات مرتبط با مدیریت بحران و عملیات‎های امدادی را اطلاع‎رسانی کنند تا بتوان با تکیه بر نقاط قوت و رفع نواقص، مسیر را برای پیشبرد بهتر مدیریت امور مهیا ساخت.

حضور نماینده رسانه‎های استانی در کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی گلستان

به گفته وی؛ در ترکیب اعضای کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی استان نیز با توجه به ماهیت این کارگروه بهتر است نماینده‎ای از رسانه‎های استان حضور داشته باشد.

حسینی خاطرنشان ساخت: حضور این نماینده می‎تواند به غنای کارگروه و عملکردی منطبق با واقعیت در عرصه مدیریت بحران کمک کند.

انتهای پیام/83002/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول