اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

نزدیک شدن نرخ تورم خراسان‌جنوبی به میانگین کشوری

معاون برنامه‏‎ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که نرخ تورم در این استان در سال گذشته پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است، گفت: در سال جاری نرخ تورم در خراسان‌جنوبی به میانگین کشوری نزدیک شد.

نزدیک شدن نرخ تورم خراسان‌جنوبی به میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از ظهر امروز در جلسه هفتمین کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: نرخ تورم در خراسان‌جنوبی هر ماه بررسی می‌شود.

وی با بیان این‌که نرخ تورم در خراسان‌جنوبی در سال گذشته پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است، افزود: در سال جاری نرخ تورم در خراسان‌جنوبی به میانگین کشوری نزدیک شد.

ایجاد تغییرات زیاد در قیمت‌ها در سال جاری

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: این به دلیل این بود که در سال جاری تغییرات زیادی در قیمت‌ها ایجاد شد.

امینی با اشاره به این‌که تولید ملی ارتباط مستقیمی با نرخ تورم دارد، متذکر شد: برای پیدا کردن قیمت واقعی یک کالا باید شاخص قیمت آن کالا را پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: با این شاخص قیمت می‌توانیم نرخ واقعی و قیمت واقعی را پیدا کنیم.

قیمت‌گذاری 40 قلم کالا ماهانه در خراسان‌جنوبی

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تغییر شاخص قیمت‌ها در سال جاری و سال گذشته نرخ تورم را به ما می‌دهد.

امینی با بیان این‌که در خراسان‌جنوبی حدود 40 قلم کالا ماهانه قیمت‌گذاری می‌شوند، یاد آور شد: بر مبنای محاسبات انجام شده بر روی این قیمت‌ها نرخ تورم در استان محاسبه می‌شود.

وی اذعان داشت: طی ماه‌‎های اخیر یک تغییر در قیمت پایه انجام شد و بعد از آن مواجه شدیم با افزایش تغییرات قیمت که خود سبب تورم در خراسان‌جنوبی شد.

چرا دولت نسبت به پایین آمدن نرخ ارز حساسیت نشان می‌دهد؟!

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که قیمت ارز از یک‌هزار تومان در سال 90 به سه‌هزار تومان در سال جاری رسید، ادامه داد: همچنین یک دفعه قیمت ارز در بازار شناور پایین آمد و یک موضوع ایجاد شد مبنی بر این‌که قیمت ارز نباید پایین‌تر از حد برود.

امینی خاطر نشان کرد: حال در اینجا یک سوال پیش می‌آید چرا دولت نسبت به پایین آمدن نرخ ارز حساسیت نشان می‌دهد و قیمت واقعی ارز باید چقدر باشد.

وی در پایان نیز از تمام مسئولان حاضر در جلسه خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه در جلسه بعدی کار گروه مطرح کنند.

انتهای پیام/69019/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول