اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

فعالان عرصه کتاب در سنندج تجلیل شدند

فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از مسئولین استان در سنندج تجلیل شدند.

فعالان عرصه کتاب در سنندج تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان صبح امروز در این همایش که در کتابخانه عمومی بهاران سنندج برگزار شد، با تاکید بر ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی راه نجات انسان‌ها از تاریکی و دستیابی به روشنایی و بصیرت است.

به گفته اسماعیل احمدی، کتابخوانی نقش مهمی در توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای داشته و اگر این مهم به عنوان فرهنگی در جامعه نهادینه شود مسیر توسعه آن جامعه از جنبه های مختلف تسریع خواهد شد.

وی بر افزایش شاخص سرانه مطالعه در کردستان با توجه به فرهنگی بودن آن تاکید کرد و بیان داشت: هم‌اکنون 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که این تعداد عضو زیبنده استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه مسئله کتاب یک مسئله فرابخشی است، تصریح کرد:  همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حیطه کاری، خانواده تلاش کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: نگرش و توجه به ترویج کتاب به عنوان شاخص فرهنگی الزام‌آور است و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند چراکه بخش عمده از مسائل را می‌تواند از راه فرهنگ‌سازی حل کرد.

برگزاری همایش بررسی آثار مترجمان کرد

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان از برگزاری همایش بررسی آثار مترجمان کرد در استان خبر داد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های ویژه این هفته رونق فرهنگ ملی کردها و تاثیر خدمات کردها بر فرهنگ ملی کشور است و در این راستا همایش بررسی آثار مترجمان کرد برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، همایش ملی بررسی آثار مترجمین کرد به منظور قدردانی از مترجمان کرد از جمله ابراهیم یونسی و محمد قاضی برگزار می‌شود.

وجود 15 ایستگاه مطالعه در کردستان

احمدی از راه‌اندازی و افتتاح  7 ایستگاه مطالعه همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این  ایستگاه‌های مطالعه تعداد ایستگاه‌ها مطالعه استان به 15 ایستگاه ارتقا می‌یابد.

به گفته وی، تاکنون برای 8 ایستگاه مطالعه استان بیش از 50 هزار جلد کتاب گسیل شده و این میزان رقم مطلوبی برای کردستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از ارتقاء ایستگاه مطالعه استان به 20 ایستگاه تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اختصاص ایستگاه مطالعه به تمام شهرستان‌ها از اولویت‌های مهم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در استان است.

احمدی برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد، نقاشی و همچنین انشاء‌نویسی با همکاری مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان عنوان کرد و افزود: افتتاح کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء در یکی از مناطق حاشیه‌ای در شهر سنندج، برگزاری همایش پیاده‌روی، اهدای خون توسط کارکنان و کتابداران و برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان خواهد بود.

وی در پایان از کتاب‌داران نیز به عنوان روشنگران جامعه نام برد و گفت: کتابداران نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی و بصیرت‌افزایی مردم دارند.

انتهای پیام/79002/س40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول