اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خواستار شد

لزوم اجرای برنامه‌های بلندمدت برای ترویج کتابخوانی بین کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خواستار لزوم اجرای برنامه‌های بلندمدت برای ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان این استان شد.

لزوم اجرای برنامه‌های بلندمدت برای ترویج کتابخوانی بین کودکان

عبدالنبی شاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به نقش مهم فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه اظهار کرد: مطالعه به عنوان یک مهارت اجتماعی نردبان ترقی و تکامل هر ملت است.

وی با بیان اینکه بین مطالعه و رشد فکری افراد در جوامع رابطه تنگاتنگی وجود دارد افزود: تنها راه پیشرفت هر فرد و جامعه ارزش قائل شدن به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خاطر نشان کرد: عادت به مطالعه چیزی نیست که در یک دوره خاص و محدود به وجود بیاید و به اتمام برسد بلکه عادت به مطالعه در دراز مدت حادث می‌شود و به همین خاطر باید برای تشویق کودکان و نوجوانان برنامه ریزی دراز مدت کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و رشد فکری کودکان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است ابراز امیدواری کرد که در این امر مهم و خطیر فرهنگی دست‌اندرکاران امر ترویج مطالعه کتاب، تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان، مطالعه را باعث افزایش مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان معرفی کرد و گفت: مطالعه سبب می‌شود توان بچه‌ها در فعالیت‌های خاص افزایش یابد.

وی، افزایش سطح فکر و وسعت اندیشه، فعال‌تر شدن ذهن کودکان و نوجوانان برای فراگیری و افزایش گنجینه‌ لغات را از حسنات مطالعه کتاب برای بچه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بچه‌ها با مطالعه‌های غیردرسی آمادگی بیشتری برای یادگیری درس‌ها پیدا می‌کنند و به صورت جدیدتر و قوی‌تر در راه کسب علم گام بر می‌دارند.

شاکریان، عادت به مطالعه را یک امر اکتسابی دانست و از والدین بچه‌ها خواست؛ همان‌طور که به کودکان خود، خواندن و نوشتن را یاد می‌دهند، روش مطالعه را نیز به آن‌ها بیاموزند و آن‌ها را به خواندن کتاب عادت دهند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول