اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

420 کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای در اصفهان فعال است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر 421 کارگاه آموزشی در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مردم در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

420 کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای در اصفهان فعال است

ابوطالب جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های بخش صنعت و کشاورزی اظهار کرد: این اداره اقداماتی را در راستای بهبود و اصلاح فرآیند آموزش در استان در دستور کار خود دارد.

وی به یکی از مهم‌ترین این اقدامات به منظور تأکید و توجه به توسعه آموزش‌های بخش صنعت و کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: کاهش حجم آموزش در خوشه خدمات در بخش دولتی استان و تمرکز بیشتر بر توسعه آموزش‌های خوشه صنعت و کشاورزی که تاثیر مستقیمی بر فعالیت بخش خصوصی استان یا آموزشگاه‌های آزاد داشته است از جمله مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به نتایج حاصل از این اقدام تصریح کرد: این موضوع منجر به رشد 46 درصدی فعالیت‌های بخش صنعت و کشاورزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای استفاده بهینه از تجهیزات موجود در کارگاه‌های استان متناسب با  نیاز‌سنجی و برنامه‌ریزی یکپارچه، اقداماتی در حال انجام است، اضافه کرد: در ابتدا فهرست کاملی از تمام تجهیزات موجود در کارگاه‌های استان تهیه و تدوین شده و سپس بخشی از این تجهیزات به صورت شناور در می‌آیند.

جلالی با بیان اینکه همچنین این تجهیزات در هر مقطع در اختیار یکی از مراکز استان متناسب با نیاز‌سنجی و بازار اشتغال آن شهرستان قرار می‌گیرند، تاکید کرد: در حال حاضر 421 کارگاه آموزشی در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مردم در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد آموزشی استان در تمام بخش‌ها ی دولتی و خوشه‌های مختلف به نسبت جمعیت تمام استان برابر با یک ساعت آموزش برای هر نفر است، افزود: بر اساس این موضوع سرانه آموزشی استان نسبت به تمام جمعیت مناسب نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع برای بهبود سرانه آموزشی باید  اقداماتی انجام شود، گفت: گسترش دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در مراکز ثابت و دولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در رشته‌های پر‌متقاضی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی آموزش برای گسترش آموزش‌های مهارتی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/63004/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول