اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان استقبال پرشور مردم

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به بوشهرمنتقل شد

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در میان استقبال پرشور مردم ولایت‌مدار بوشهر وارد این شهر شد و فضای بوشهر را به عطر ائمه اطهار معطر کرد.

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به بوشهرمنتقل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) ظهر امروز در میان استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وارد شهر بوشهر شد و مردم دین‌دار بوشهری برای استقبال از این ضریح که در مبداء ورودی شهر بوشهر ساعت‌ها منتظر بودند ساعت 12 ظهر این بارگاه وارد شهر بوشهر شد.

استقبال از این ضریح مطهر در مبداء ورودی شهر بوشهر به گونه‌ای بود که در مسیر انتقال به جایگاه نماز جمعه که مسافت آن 3 کیلومتر است تریلر حامل این ضریح به کندی حرکت می‌کرد و بیش از 2 ساعت این مسیر پیموده شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: 25 درصد ساخت این ضریح در شیراز انجام شده است و مابقی نیز در کارگاهی در بوشهر اجراء خواهد شد.

عبدالرضا مطاف تصریح کرد: این ضریح مطهر هفته آینده به کارگاه آزادگان بوشهر منتقل می‌شود و استادکاران هنرمندان بوشهری، اصفهانی و شیرازی ساخت آن را آغاز می‌کنند.

وی افزود: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) 6 ماه به‌طول می‌انجامد و در آن 250 کیلوگرم نقره و دو کیلوگرم طلا بکار برده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه در ساخت این ضریح دقت و تلاش وافری انجام خواهد شد گفت: استحکام این ضریح به گونه‌ای است که یک قرن قدمت خواهد داشت.

انتهای پیام/66006/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول