اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیران استان بوشهر صورت گرفت

آغاز ساخت مرحله دوم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر

با حضور استاندار و امام جمعه و مدیران اجرایی استان بوشهر، مرحله دوم ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر آغاز شد.

آغاز ساخت مرحله دوم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صبح امروز در پایان نشست شورای اداری استان بوشهر که محل کارگاه ساخت ضریح حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر برگزار شده بود، مرحله دوم ساخت ضریح نیز با حضور مدیران اجرایی استان بوشهر آغاز شد.

2 میلیارد تومان برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه نیاز است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این مراسم گفت: ضریح دوقلوی خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به مدت شش ماه مهمان معنوی مردم ولایتمدار استان بوشهر خواهد بود.

عبدالرضا مطاف افزود: 30 درصد کار ساخت ضریح در استان فارس انجام شد و قرار است 70 درصد باقیمانده در مدت شش ماه آینده در استان بوشهر انجام شود.

وی بیان کرد: کارفرمای پروژه مردم استان بوشهر و پیمانکار ساخت نیز ستاد عتبات عالیات استان‌های اصفهان و فارس هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خواستار حمایت مسئولان استان بوشهر از ساخت ضریح در بوشهر شد و گفت: با حمایت مسئولان استان بوشهر آماده پذیرش پروژه بعدی هستیم تا اثر ماندگاری دیگری بنام مردم ولایتمدار استان بوشهر ثبت کنیم.

مطاف گفت: برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بخشی از این اعتبار در بدو ورود ضریح به استان بوشهر توسط مردم در مراسم استقبال جمع‌آوری شده که حدود 140 میلیون تومان بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان داشت: علاوه بر کمک 140 میلیون تومانی مردم، 750 گرم طلا نیز توسط مردم استان برای ساخت ضریح کمک شده است.

وی بیان داشت: برای ساخت ضریح به یک کیلو و 250 گرم طلا و 250 تا 300 کیلوگرم نقره نیاز داریم که با همت مردم و مسئولان اعتبار آن تامین خواهد شد. با توجه به اینکه این اقدام حرکتی فرهنگی، ضد وهابیت و در جهت تقویت شیعه است به نیابت از مردم استان نقره‌های مورد نیاز را خریداری کردیم.

نذورات ایام ماه محرم برای ساخت ضریح اختصاص یابد

مطاف در ادامه پیشنهاداتی هم برای مسئولان استان از جمله امام جمعه و استاندار داشت، وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اینکه مهمان معنوی در مدت شش ماه در استان بوشهر حضور دارد به مردم استان بوشهر توصیه شود نذوراتی که می‌خواهند به نیت‌های دیگری در ایام محرم استفاده کنند، در راستای ساخت ضریح  هزینه کنند.

وی بیان کرد: انتظار داریم حرکت‌هایی این‌چنینی در ادارات هم انجام و پل ارتباطی بین ادارات و ستاد بازسازی عتبات در استان نیز تقویت شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: از استاندار می‌خواهیم نسبت به تامین نیروی انسانی در ستاد بازسازی و تسهیل امور مربوط به انتقال نیرو و تامین امورات مربوط به نقلیه اقدام کند.

مطاف گفت: تاکنون 8 اکیپ از استان بوشهر به صورت افتخاری برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اعزام شدند و در آبان ماه نیز یک اکیپ اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول