اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر گرگان:

گرانی اجناس با بی‎نظمی خاصی روبروست

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرانی اجناس با بی‎نظمی خاصی روبروست.

گرانی اجناس با بی‎نظمی خاصی روبروست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا سبطی امشب در نطق پیش از دستور خود در بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار داشت: نظارت بر قیمت اجناس به عهده شورای اسلامی شهر است که این مهم در حوزه قیمت‎گذاری باید توسط علی‎اصغر یوسفی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی به عنوان نماینده شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‎گذاری و اتیکت بر روی اجناس به عهده شورا و شهرداری است، تصریح کرد: عدم اتیکت‎گذاری روی اجناس در ارزانی و گرانی اقلام نقش دارد لذا باید با متخلفان از طریق مراجع ذیصلاح برخورد شود چراکه این مسائل به شدت نگرانی‎هایی را برای مردم در پی داشته است.

ضرورت ایجاد کمیسیون نظارتی بر سهم آموزش و پرورش

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص پرداخت پنج درصد از سهم آموزش و پرورش از سوی شورا و شهرداری، بیان داشت: مبالغی که از سوی شورا و شهرداری پرداخت می‎شود باید نظارت شورا و شهرداری را نیز در پی داشته باشد.

سبطی با ارائه پیشنهادی خواستار ایجاد کمیسیون نظارتی سهم آموزش و پرورش شد و ادامه داد: لازم است این نظارت در مصرف سهم پنج درصد از تمامی درآمد شهرداری که موضوع ماده 68 قانون شهرداری را شامل می‎شود با افتتاح حساب مشخص انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‎هایی که صورت گرفته مبالغ پرداختی متاسفانه در جای خودش هزینه نمی‎شود و کمبودهای آن را باید شهرداری تامین کند بنابراین باید مکانیزم نظارتی به صورت منطقه‎ای فعال شود و مستقیما مسائل تملک در بخش آموزش بررسی شود که تاکنون این اتفاق در این حوزه دیده نشده است.

این عضو شورا در خصوص کاربری آموزشی نیز متذکر شد: نسبت به بلامانع بودن یا دریافت مبالغ غیررسمی از شهروندان مسائلی مطرح شده که این موارد به هیچ وجه قانونی نیست لذا باید کمیسیون ناظر بر سهم آموزش و پرورش تشکیل شود که در این زمینه رئیس یا نماینده شورا، سه نفر از معتمدین شهری که سابقه کارهای آموزشی همراه با پشهردار گرگان می‎توانند به عنوان اعضای کمیسیون فعال باشند.

سبطی با بیان اینکه ماده 55 قانون شهرداری‎ها در اولویت وظایف شهرداری باید قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بودجه باید در جای خودش مصروف شود سپس به پروژه‎های موردنیاز شهر پرداخت.

تساهل و تسامح در برابر سد معبر و نخاله‎های ساختمانی به زیبایی شهر ضربه می‎زند

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون 77 باید یک شکل سیاستگزار و متقن به وجود آید، اظهار داشت: شهر گرگان از مشکلاتی نظیر سد معبر و نخاله‎های ساختمانی رنج می‎برد که باید با افراد متخلف برخورد شود، تساهل و تسامح در این زمینه به زیبایی شهر ضربه وارد می‎کند بنابراین باید قانون اعمال شود.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان بر ضرورت مراقبت بهداشت عمومی تاکید کرد و گفت: با توجه به رودخانه‎ها و مشکلات مختلفی که در گرگان وجود دارد باید این موضوع از طریق مرکز بهداشت گرگان با دقت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/83001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول