اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش کامل فارس از اجتماع زینبیون زنجانی/11

فریاد «یا زینب» در آسمان زنجان طنین‌انداز شد/ پوشش مراسم یازدهم محرم با 17 دوربین

زنجانی‌ها امروز با برگزاری باشکوه و کم‌سابقه عزاداری یازدهم محرم عشق و ارادت خود را به پیام‌آور دشت کربلا نشان داده و فریاد «یا زینب» را در آسمان این استان طنین‌انداز کردند.

فریاد «یا زینب» در آسمان زنجان طنین‌انداز شد/ پوشش مراسم یازدهم محرم با 17 دوربین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم یازدهم محرم زنجانی‌ها امروز در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم با حضور صدها هزار نفر از عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان برگزار شد. دلدادگان حسینی امروز به خیابان‌های شهر زنجان آمدند و با فریاد «یا حسین، یا زینب» بار دیگر در مظلومیت کاروان کربلا اشک ماتم ریختند.

دوستداران اهل بیت (علیهم‌السلام) در استان زنجان ضمن حضور باشکوه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان بر تبعیت خود از ائمه اطهار(ع) تأکید کردند. دلدادگان حسینی بر سر و سینه‌زنان در رثای مصیبت‌های پیام‌آور دشت کربلا عزاداری و بر نقش ماندگار زینب کبری (س) در قیام کربلا تأکید کردند.

* مسجد زینبیه اعظم زنجان

مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می‌شود، همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است. این مسجد همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله‎الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌شود و حاضران در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می‌کنند.

عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

در مسیر حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان، نذورات نقدی و غیرنقدی و هزاران رأس گوسفند، گاو و گوساله به صورت زنده به زینبیه اعظم زنجان اهدا و در مسیر حرکت دسته عزاداری ذبح می‌شوند.

قدمت این مکان مقدس، به بیش‌ از 400 سال می‌رسد و از جمله مساجد باستانی در استان زنجان محسوب می‌شود.

* پخش زنده مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجانی‌ها از 9 شبکه

مراسم باشکوه عزاداری یازدهم محرم زنجانی‌ها امروز با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) در زنجان در حال برگزاری است. همچنین مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجانی‌ها از شبکه‌های جام جم یک، خبر، 2، 3، قرآن، شما، سحر یک، الکوثر و اشراق به صورت زنده برای عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به صورت زنده پخش می‌شود. مراسم باشکوه عزاداری زینبیه زنجان امسال همانند مراسم عزاداری حسینیه اعظم با 17 دوربین پوشش داده می‌شود.

* حضور 76 عکاس برای پوشش عزاداری یازدهم محرم

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همه امکانات لازم برای پوشش مناسب اجتماع باشکوه یازدهم محرم در زنجان فراهم شده است.

فرید احدیان با بیان اینکه در چهارراه انقلاب مرکز اصلی اجتماع زینبیون زنجانی دو مکان برای استقرار عکاسان در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از مکان‌های ویژه عکاسان خواهر و دیگری مربوط به عکاسان برادر است.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان از صدور بیش از 76 کارت ویژه برای عکاسان در این مراسم خبر داد و متذکر شد: عکاسان مختلفی از نقاط مختلف کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی به حضور عکاسانی از استان‌های بوشهر و کرمانشاه در این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: همه تمهیدات لازم برای عکاسان در نظر گرفته شده است.

* حضور عکاس لهستانی در مراسم عزاداری زنجانی‌ها

همچنین در میان عکاسان حاضر در میان عزاداران امروز مردم زنجان، یک عکاس لهستانی نیز حضور داشت و به پوشش و ثبت صحنه‌های این مراسم می‌پرداخت.

* حضور شیعیان ترکیه‌ای و آذربایجانی در مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجان

مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجانی همه ساله با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) از استان‌های همجوار و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در مراسم امروز زنجانی‌ها، چهار نفر از شیعیان کشور آذربایجان و 2 نفر از شیعیان ترکیه‌ای حضور دارند.

* نذورات مردم به زینبیه اعظم با 94 اکیپ جمع‌آوری شد

برای جمع‌آوری نذورات مردمی 25 اکیپ ثابت به صورت چادر‌های سه نفره و 65 اکیپ سیار دو نفره آقایان و چهار اکیپ دو نفره خواهران امروز در کنار اجتماع زینبیون فعالیت داشتند. همچنین احشام قربانی زینبیه زنجان توسط اکیپ‌های ویژه جمع‌آوری و به کشتارگاه انتقال یافتند.

* پوشش مراسم یازدهم محرم در زنجان با 17 دوربین

مراسم باشکوه عزاداری زینبیه زنجان همانند حسینیه اعظم با 17 دوربین پوشش داده می‌شود. در سال‌های گذشته مراسم‌ عزاداری زینبیه اعظم زنجان با 14 دوربین پوشش داده می‌شد، اما امسال با تلاش‌های صورت گرفته این مراسم با 17 دوربین پوشش تصویری داده شد. همچنین امسال با هماهنگی صورت گرفته شیوه جدیدی از تصویربرداری هوایی از طریق بالگردهای کوچک کنترل از راه دور ارائه شد که بر زیبایی تصاویر این مراسم اضافه می‌کرد.

* 1200 خادم در ساماندهی اجتماع زینبیون زنجان فعالیت می‌کنند

این خادمان در بخش‌های مختلف از جمله صوت، انتظامات، نذورات و کشتار نذورات در خدمت زینبیه اعظم فعالیت داشتند.

گفتنی است؛ با حضور خدام و تلاش‌های نیروی انتظامی، مأموران شهرداری، آتش‌نشانی و ... مراسم یازدهم محرم امسال بدون مشکل و با هماهنگی خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/2308/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول